LCHF - Pizza




YES, igår åt vi LCHF pizza till middag. WOW, är verkligen förvånad...
som vanligt känns det som, vad god den var! Rekommenderas!


Hade ju färsk basilika som jag behövde göra mig av med. Kanon tänkte jag när jag kom på pizzan. Då slänger vi i lite finhackad basilika på den. Vad tror ni hände då? Jag glömde hela skiten, den står där i sin lilla kruka skruttigare än nånsin. Bra minne.... GULDFISK.

Ämen, ni måste terra den här alltså. Jäklar i min lilla låda. Till pizzan så gick vi till lokala pizzerian och köpte pizzasallad. Sen ett litet glas rött... VOILA så har vi lite vardagslyx.

RECEPT:

Ingredienser:
Botten

150 g cream cheese vitlök & örter
6 ägg
2,3 dl vispgrädde
0,6 dl parmesan (eller annan smakrik ost)
1 matsked oregano eller annan krydda ni gillar till pizza
5,5 dl riven ost

Tomatsås

0,7 burk krossade tomater
kryddor, jag använde:
oregano, cayennepeppar, chilipulver, rosmarin och salt.

Låt koka en stund på medelvärme sedan svalna lite.

Topping

Använd vad ni gillar bäst.
Jag hade på:
Kalkon i strimlor
Lök
Paprika
Färska champinjoner
Jalapenos

2,4 dl riven Mozzarella (eller annan gratängost)


Gör så här:
Vispa ihop cream cheese, och ägg till en jämn smet. Tillsätt grädden och parmesanosten, vispa ordentligt.
Blanda sedan i resten av pizza botten osten. Häll allt på en ugnsplåt med högre kanter, smöra botten först. EN del använder bakplåtspapper men jag kör utan, bred ut till en jämn botten.

Grädda i 175 grader i 25-30 min tills den blir gyllene.

Under tiden kokar ni ihop tomatsåsen, och förbereder toppingen.

Ta ut botten och låt svalna en liten stund bara. Smeta ut tomatsåsen och toppingen. Ställ in pizzan i ugnen på 200 grader i fem minuter (eller tills osten smält). Ta fram låt svalna 5 min till. Skär upp och njut.

Går utmärkt att frysa, och värma i micron efteråt. Är även god att äta kall.

Kommentarer
Postat av: A

Jag har gjort pizzadeg med fiberhusk, ägg, olja och vatten/grädde. Helt ok. Smakar inte så mycket, kanske lite för mycket olivolja bara.



Men den här som du har gjort låter ju GUDOMLIGT god. Bara massa smarr i den.

Måste testas, men det får bli nästa helg.



Trevlig helg! Kram!

2011-03-04 @ 15:57:10
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: millashalsoblogg

Spännande måste jag prova

2011-03-06 @ 21:03:20
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback