LCHF - Tacogratäng


Ok, måste bara dela med mig av ett recept jag gjorde
igår. Både jag och husbandet är helt sålda, fick tipset
efter helgen av min fd svägerska!

RECEPT:

1kg köttfärs
2 pkt á 200 gr Philadelphia ost
4 dl cremefraiche
2 påsar tacokrydda
svarta oliver
1 burk krossade tomater
vatten
riven ost

GÖR SÅHÄR:

Stek köttfärsen och blanda i tacokryddan. Blanda alltsammans och ha i krossade tomaterna. Häll på lite vatten och låt det koka ihop i ca 5 minuter. Blanda under tiden samman Philadelphia osten och creme fraiche. Tag sedan en djup ugnsplåt och smeta på blandningen som en botten. Häll därefter på köttfärsröran. Ha på lite svarta oliver, gröna går oxå bra. Ha sedan på riven ost och tjoffa in i ugnen. 225 grader i ca 15 minuter.
Servera med en härlig grönsallad med fetaost, tomat, gurka, sallad, rödlök, avocado och vräk i dig! MUMMA MUMMA!!!



Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Tackar,

ska jag testa till helgen!

kramkram

2011-03-29 @ 20:55:55
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Linda

Åhh, lät mums. Vi har tidigare testat en variant då man häller över vispat ägg blandat med lite creme frachie o majo. Men detta låter godare! :)

2011-03-30 @ 21:00:22
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback