LCHF - Clubsandwich



Ikväll åt vi det här till middag! Ni MÅSTE prova, sååå gottismaskens!
(Som Elliot alltid säger.)

Husbandet gillar ju inte ägg egentligen så då tänket jag att han nog fasicken ska gilla det här, FAST det innehåller ägg. Och så satte jag igång. Hittade ett recept som jag ändrade lite efter smak.
Det var verkligen JÄTTE JÄTTE gott, mättande dessutom.

Ingredienser 4 pers:

Röra:
3,5 dl majonnäs
2 dl creme fraiche
1 stor röd lök
Salt, peppar

Tillbehör:
3 paket bacon
Sallad
Tomat

Omelett:
8 små ägg
1 dl grädde
rosmarin
salt & peppar

Gör så här
* Blanda ihop ägg, grädde och kryddor och stek omeletten i smör, låt den svalna.
* Stek bacon knapriga och lägg för avrinning på hushållspapper.
* Hacka rödlöken fint och blanda med majonnäs och creme fraiche. Salta & peppra.
* Bred på majonnäsröran på omeletten, strimlad isbergsallad, skivad tomat och bacon. Rulla ihop. Klart!

SJUUUUKT GOTT och ungarna diggade det!

Kommentarer
Postat av: Grönberg

Majo, bacon och grädde i en och samma rätt kan inte bli annat än succé! :) Det här måste jag prova...

2011-03-10 @ 20:09:52
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Grönis: DO IT!! Suuuupergott.... och mest imponerade var nog ungarna.

2011-03-10 @ 20:36:50
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback