Förvirrad jag är alltså!


Har ni sett den här reklamen? Det är en ung kille som pratar med sin (vad jag fattar) farsa
när hans mamma ska föda barn. Han får vara där och ta allt medan farsan intruerar honom
via telefonen. Reklamen går ut på att det är så billigt att snacka med Comviq Kompis.


I vår familj är dealen att jag fyller på grabbarnas telefonkorten 1 gång per månad. Hinner det ta slut innan månaden är slut får dom fylla på själva. Dom har nåt som heter comviq kompis. Det är kanon med tanke på att alla ungar varit smarta nog att skaffa samma abonnemang. Då kan det snackas om oviktiga saker i timmar utan att det gör nåt. Jag minns hur man snacka själv när man var i den åldern. Då satt man såhär:

"Nämen guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud neeeej, ja guuuuuuuuuuuuuuuuuuud ja. Å jaaaaaa ba, å han ba, å vi ba. Asså jag fattar inte. Ja men guuuuuuuuuuuuuuuuuud ja"
så säger min pappa att det lät ungefär när jag satt med mina "viktiga" samtal med kompisar. Att ha inte typ sköt mig? Fy fan så irriterade och lyssna på. Det hände faktiskt att pappa klippte av telefonsladden. De gånger han försökt ringa när han varit och jobbat lite längre bort, han försökte ringa hela vägen hem men det tutade upptaget. På den tiden fanns inga tonstötar som varnade om att någon annan försökte ringa. Nej, då fick man stå till svars med att man snackat i telefon i 3 timmar med en polare.

SIDOSPÅR

Igår var det påfyllardag igen. Men jag blir så trött på mig själv ibland. Jag är en förvirrad mamma med lite för mycket att tänka på. Jag satt här vid datan och skulle göra den här överföringen dåra. Grabbarna har exakt samma nummer så när som på sista siffran som är siffror precis efter varandra. Ingen av ungarna var hemma när jag fyllde på så jag fick ingen respons. Annars brukar det kunna komma en puss på kinden eller ett "TACK mamma". Nåväl, jag fixade vidare med mitt resten av dagen och vi pratade inget om påfyllningen. Det är inget samtalsämne vi brukar ha här hemma. Typ gick det bra att fylla på? Ja, det gick skitbra den här gången, jag fick till det så himla bra, slantarna ba försvann från kontot. Näej, såna diskussioner har vi inte. Ämen fy fan vad jag dravlar igen. NÅJA:)

I morse  säger Thedde "Mamma, får jag låna din telefon och skicka ett sms?" undrade han.
"Men va?" undrade jag.
"Ja jag har inga pengar på kortet!" svarade han.

Ämen vafasen tänkte jag, jag fyllde ju på igår. Näej, helt sant... inte en jävla krona kvar på kortet. Arg som fan på mig själv inser jag att jag fyllt på nån annans kort. GRRR.... fick göra ny påfyllning till Thedde och så var det bra med det tills Elliot kom hem idag och ba:

"Tack mamma, vad mycket du fyllde på min telefon"
trallade han.

Ooookej, jag sopa in allt på hans kort. SNARK.... jaja, han är den största snackpåsen av dom 2 så det var väl lika bra kanske men sen är dom ju som 2-3 åringar med rättvisan. Så jag lär väl få göra om samma "misstag" nästa månad igen, fast åt andra hållet!

Nu ska jag smörja gubben för en färd till IKEA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det var sonen som fick dubbelt o inte ngn okänd iaf

2011-06-17 @ 00:40:04
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback