LCHF - Kladdkaka






Ok gott folk. KLADDKAKAN jag utlovade receptet på! Jag har en halv
kvar i kylen och jag tror jag måste kasta den annars så äter jag upp
hela skiten idag!


Nu har jag testat att baka en kladdkaka a la LCHF style. Hooooly mooooooly hörni, tjoar och tjimmar gör jag eftersom den blev så JÄKLA god. Jag är överlycklig, det GÅR att äta sånt utan att man ska vara orolig för att man rullar fram i nästa sekund!

Busenkel att göra!

INGREDIENSER till en stor form med avtagbara kanter:

200 gr smör
6 ägg
2,5 dl sukrin
1 msk fiberhusk
6 msk kakao
1 tsk vaniljpulver (ekologisk, finns att köpa på COOP)

Smält smöret. Vispa samman ägg och sukrin pösigt. Blanda alla torra ingredienser och rör i äggsmeten. Häll smeten i en form. Grädda i 10-12 min i 200 grader. Kolla av kakan lite då och då så att den behåller kladdet i mitten! Serveras med vispad grädde.
TIPS: Ha i lite vaniljpulver i grädden, och servera med hallon till. SUPERSMARR! Man kan oxå strö över lite kokosflingor och eventuellt lite småkross av mandel!

KLÄRT!!



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej !

Vill bara tipsa dig om att jag startat webbutiken Greatestmom.

När jag själv väntade barn insåg jag att det är nästan omöjligt att hitta mammakläder i stora storlekar. Men nu finns det, och jag vet att många tjejer vill hitta till oss. Så om du vill skriva om detta eller hitta former för samarbeten/annonsering, ta gärna kontakt med mig!

Hälsningar Charlotte

www.greatestmom.se

2011-02-08 @ 13:52:25
URL: http://www.greatestmom.se
Postat av: Carin

Vad gott, va på väg o tänkte gå o göra den, då jag upptäckte att jag inte har sukrin o det där jävla vaniljpulvret som jag leeetat efter såååååååå. Ska kolla ICA o sen coop..

Tack för tipset ser smarrigt ut....

2011-02-08 @ 22:42:33
URL: http://kryddalivet.blogg.se/
Postat av: Malin

hh spännande måste provas till helgen :)

Vart hittar du Fiberhusk, är det köpt på affären eller via nätet?

Kram kram

2011-02-09 @ 09:30:52
Postat av: Maria

Hej!



Har länge funderat på om det inte finns nyttigare kladdkakerecept, googlade och hittade hit. Testade och baka kakan igår, men utan elvisp och sukrin. Använde rörsocker istället, då jag inte hittade det där sukrinet. Aldrig hört talas om innan.

Kakan blev dock inte så god. Hade den nog för länge i ugnen, för den blev väldigt fast i konsistensen. Nästan lite geléig. Och inte så söt i smaken.

Får nog ge den en chans till!

2011-02-13 @ 14:19:24
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback