LCHF - Kokosbräck





Lite nytt LCHF gottis hörrni! Jag känner att man måste förnya sig lite.
Nu har jag ätit väldigt lite gottis men igår kände jag att jag behövde
fylla på lite.


Startar denna tidiga morgon (sovmorgon ända till halv 5!!!!)  med ett GOTTIS recept, tänkte att det kanske är några som ska titta på melodifestivalen ikväll och behöver lite smaskens. Jag gjorde dessa igår kväll och det var SUPERGOTT! Inget sukrin eller nåt är det i och ändå så himla gott.... husbandet och jag åt upp nästan allt!

Ingredienser:
25g Smör/Kokosfett
1dl Grädde
1dl Kokosflingor (jag hade i lite mer)
½ tsk Vaniljpulver
100g Mörk Choklad, 86% (jag hade 70%)


Gör så här
Smält fettet.
Blanda i grädde, kokosflingor och vaniljpulver.
Ställ bort från plattan och låt svalna.
Smält chokladen i vattenbad och vänd i kokosröran.
Bred ut på fat eller i form(jag tog en fyrkantig tallrik)
och ställ i frysen i 10 minuter.
Ta ut och skär kokosbräcken i portionsbitar, ställ
tillaka i frysen under ytterligare 20 minuter.
Ta loss bitarna och servera. Förvara i kylen.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback