Såhär är det att bli 30 år!



Jajjemen, snart är en ny era här! Nya dörrar kommer att öppnas. Dörrar man, i ärlighetens namn, blir lite förvånad över. Jag skulle vilja säga att man blir lite smått chockad. Därför tänker jag presentera dom för dig Tony som den goda frun jag är. Jag vill att du ska vara väl förberedd inför det nya som nu startar i ditt liv. Den glada 30 årsåldern är här...inom kort.

r radar jag upp dörrarna för Dig husbandet:

* Finns inget "festa flera dagar i rad" längre. Anledningen är att Du helt enkelt inte fixar det längre utan att vilja hänga dig själv efter festdag 1! Du kommer att kvida i soffan och ångra varenda öl du druckit och lova dig själv, dyrt och heligt att ALDRIG mer dricka. Skulle någon ens föreslå en festdag 2 skulle du tappa färger i ansiktet och vilja flytta till Haparanda. Din festartarm har blivit 30!

* Att delta i någon sport är himla kul. Även för en 30 åring. Korpfotboll, fan vad kul. Helst när det liksom är lite på skoj. Fasen,  takterna sitter väl i sen man spela aktivt. Man ger sig ut på planen och göra några ryck, man skakar loss låren och så kör man. Efter bara 2 ryck till på planen känner man en svidande känsla längs hela ryggraden. Varenda muskel i din kropp skriker sluta, det värker som ett bowlingklot slungas mot Din rygg konstant, ändå fortsätter man. Man kan ju inte banga, fan man är ju ung. Dagen efter är det jag som kommer få lyfta dig ur sängen, ta på dig dina kalsonger. Tvätta ditt hår och skjutsa dig till jobbet. Din kropp har blivit 30!

* Gå på krogen är ju kul. Ellerhur? Det gillar ju både du och jag. Det som blir lite annorlunda är att man som 30 åring känner lite annorlunda inför sina krogbesök. Man kan, om man har otur, bli betraktad som förälder eller bara en jäkligt äcklig ful gubbe som är och spanar på småbrudar. Här kan man göra ett val, antingen så fortsätter man festa på som vanligt och riskerar att bli sneblängd på om man möter på dom på stan. Eller så avstår man och håller sig till finlandskryssningar, 40 årsfester eller reunionfester. Där kan man hooolabalooooa precis som förut, har man tur kan man uppfattas som jäkligt cool! Din coolhet har blivit 30!


* Kolla film till sena nätterna, kliva upp kl 07 och dra och jobba. Va? Näää, inte längre. Nu planeras det noggrannt. Ska du orka se en hel film måste den på senast 8 för att du ska komma i säng i tid för att orka upp. Detsamma gäller sex! Din sömnkvot har blivit 30!

* Äta feta måltider vilken tid på dygnet som helst? Absolut om du planerar att rulla fram på din 40 årsfest. Men ska du hålla vikten eller t.o.m gå ner i vikt måste du höra upp. Vi snackar gå ALL IN, alltså MAJOR späka din kropp, ta in VRÅLARSENALEN vad gäller att tortera dig själv så till den milda grad att det smakar blod i din mun. Detta kommer oxå att ta tid, det kommer inte vara som nu. Äsch, håller igen lite och tar ett par promenader i veckan. Nej, det där kan du glömma. Håller du den farten kanske du inte rullar fram på din 40 årsfest, men du kommer kanske få lyfthjälp in på din egen fest. Din ämnesomsättning har blivit 30!

Jag slutar här för att inte förstöra din födelsedag. Men, jag vill att du är väl förberedd på vad som komma skall. Jag finns här vid din sida och kan visa dig vägen. Jag har vart här nu i 8 år och har lärt mig mycket om 30 årsåldern. Det finns så himla mycket positivt oxå, titta bara på mig?! :)

ÄLSKAR DIG TONY! Snart är du 30, bara 1 dag kvar nu! ♥

Ps: Har jag glömt nåt på min lista frågar jag mina läsare? DS

Kommentarer
Postat av: Husibandis

HA HA HA HA !!! INTE ÄÄÄÄÄÄN !! Imorgon !! Puss

2010-10-07 @ 11:55:03
Postat av: Annas inspiration

haha roande läsning ;-)



Hoppas ni har en bra dag

kramisar

2010-10-07 @ 14:02:41
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

HA HA HA HA!!!!

KKlockrent NINA! =D))))))

Vill ni veta hur det är att vandra i 40 årsåldern så ring mig Mohahahaha här kollar man film daytime om man ska orka hänga med i handlingen krogen e blott ett minne och festarnätter då snackar vi döden dö!!! ;))))

Fast o andra sidan hänger man m på parmiddagar och blir på snusen av 2 glas rött hahaha



Kram fr Garbo

Grattis Tony du e vuxen nu! =P

2010-10-07 @ 17:27:14
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback