Vår fis bebis!




Vår lilla TULLE! Han har fått nåt så vansinnigt kul som höstblåsor! Det
slutar liksom aldrig. Hade aldrig hört talas om det förr men det finns
tydligen både det ena och det andra att förvänta sig som småbarns-
förälder. Här torkar han näsan alldeles själv! :)

Ja, dessa dagar har väl varit mindre kul. Milobebis blev ju som sagt febrig i lördags, när vi hämtade honom på söndagen så var han redan bättre. WOOOW, vi blev jätteglada och tänkte att det säkert bara var en liten släng av feber. Dock så såg vi att han hade fullt med prickar runt hela munnen. Prickar som såg allt annat än kul ut. Typ blåsor med lite gult i mitten. Som jättefinnar typ.... Vi trodde att han ätit ketchup (som han är lite känslig emot) hos farmor och farfar.

På måndagen var det dax för ögonläkaren och vi märkte att allt inte var riktigt som det skulle. Gnällig, inte nöjd och allmänt ur fas. Jag googlade runt lite och såg att detta helt klart såg ut som nåt som heter höstblåsor. Aldrig hört talas om, men det är en virusinfektion. En förjävlig rackare skulle det visa sig. Nu har han haft blåsor i munnen, hela tungan full. I händerna är dom och sedan under fötterna, på hälarna liksom. Fick ringa sjukvårdsrådgivningen igen för att rådfråga vad vi skulle kunna göra?! Panodil och gel att smörja in blåsorna med som lägger sig som en hinna på. Han har inte ätit mer än välling och nån glass måndag och tisdag.

Inatt då så balla magen ur av all välling troligen. Han SKREEEEEEEEEEEEEEK för full hals i timmar. Han spände ut sig som en båge och skrek AJ AJ AJ och tog sig på lilla magen. Fyyyyyy farao säger jag vad hemskt det var!! Jag massera och massera och slutligen så började gossen äntligen fisa. Han fes som en hel karl, lååååånga haranger. Och för varje fis så sa jag "Sååååå jaaaaa" och kände glädje! :) Tänk att ett gäng fisar kan vara så glädjande. Vi försökte med allt på honom men det var till slut massagen och sedan att bli körd i vagnen lite ryckigt som hjälpte. Nästa gång han vaknade var klockan 2, lite gnäll och jag blev SUPERPIGG! Inte sovit sedan kl 2 inatt då.

Nu känner jag faktiskt att det räcker på ett tag. Nu vill jag att vår Milobebis ska få vara frisk, att han får gå på dagis och leka som dom andra. Lilla lilla tussen!! Det skär ju i hjärtat när ens lilla kille mår så dåligt. Idag har han i alla fall ätit lite (HUUURRRRRRRRRAAAAAA) och inte fått välling en endaste gång. Vi hoppas på att magen inte strejkar inatt nudå och att han snart är piggelin.

Imorn tänkte jag berätta lite mer om Milobebis öga. Nu ska jag sjunka ner i soffan med min kära familj. Milo sover sen länge, jag hör att han lite orolig i sin sömn så jag förväntar mig kanske ytterligare en natt med lite strul, hoppas INTE! Jag är slut som artist, vill bara sova och vila nu känner jag!

Ha en fin onsdagkväll hörni, visst blir man sugen på att julpynta nu när det är så där frasigt vintrigt i träden?! LÄNGTAR!!! ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Johanna Viksell

Stackars lilla gubben!!! Åh vad man lider med sitt barn när de har ont...här hemma vaknade William precis och grät för att det gjorde så ont i örat?! Ingen feber men jätteont stackaren...Nu håller vi tummarna för att Milo får bli frisk...kram

2010-11-17 @ 20:31:37
URL: http://fruviksell.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Stackars liten :-( Känns som om "alla" bloggisbebisar är lite smådåliga just nu... Men det kanske hör till årstiden också. Trist är det i varje fall!

2010-11-17 @ 22:13:04
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: pezze

håller med dig om milo.. ;/

nu räcker det med all jävla baciller o sjukdomar nu!!!.. :(

stackars sötnosen!!!

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback