Puckade ungar man har! :)

Ja ni, jag säger bara dessa ungar man har. Ibland är det bara skitärsle med dom när dom är tjuriga och otacksamma, men när dom är sådär gulliga och sig själva så är hjärtat stort och varmt. Dom båda har en viss benägenhet att vara förjäkla roliga oxå... MY GOD vad jag har skrattat åt dom många gånger.

För någon vecka sen sitter jag och Thedde i soffan o kollar TV, Thedde som är lika kvällstrött som jag är och har svårt att orka titta färdigt på ett enda program säger plötsligt:

"Alltså, jag måste vara pigg och orkar vara vaken och kolla TV eftersom jag tog en sån där POWER OFF förut"

QUE?? Jag sitter i soffan och funderar en liten stund och undrar om detta nu är nåt dessa ungdomar hittat på i slangväg av nåt slag. Men efter en stund kommer jag på att det nog är POWER NAP han menar.

"Menar du POWER NAP?!" undrar jag medan jag känner att det där bubblande skrattet är på väg upp.

"Ja just ja, så kanske det hette!" utbrister Thedde!

Skrattsalvan är ett faktum, Thedde ruttnar ur på mig när jag skrattar åt honom eftersom han tycker att jag gör det så ofta. Men dom får faktiskt skylla sig själva när dom är så jävla roliga!!! :)

I morse fundera Elliot litegrand då han skulle ha godis med sig till skolan. Dom kickstartar skolan med filmvisning och godis idag. Det har planerats film, det har planerats godis och dricka för denna dag ska jag säga. Vi sitter vid frukosten i morse när jag och husbaandet snackar om att vi måste åka och handla godiset nu på morgonen då det inte hanns med igår.

"Alltså... hur kan ni säga handla godis?" frågar Elliot.

QUE? Jag hajjar inget här....

"VA? Vad menar du?" undrar jag.

"Jamen mamma, det heter ju KÖPA GODIS inte HANDLA GODIS!" poängterar han.

Ok, fråga mig inte vadan detta för jag har då fan ingen aning. Det roliga är att i samma sekund reser han sig upp och börjar berätta om en grej som hände dagen innan.

"Igår så lagg jag ner i backen.....bla bla!" babblar han på.

"MÄH, det heter inte lagg Elliot, det heter låg!" fräser Thedde.

Look whos talking, Elliot har sagt lagg sen han var bebis och det verkar hänga i! Roliga ungar....


Här är dom, mina älskade puckoungar!



Kommentarer
Postat av: Anonym

wow vad Elliot eller ska vi kalla honom Eilert är lik Magnus

kram

m&m

2010-01-14 @ 21:38:10
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback