Saffrans muffins




Nästa bakprojekt blir saffransmuffins. Aldrig testat så nu är det
dax. Hittade ett recept som tydligen ska vara jättegott och
eftersom jag köpte hem lite madelmassa igår så passar ju detta
perfekt.

INGREDIENSER

12 portioner
Stora formar, 6 st/plåt

2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
150 g rumstempererat smör
1 dl strösocker
2 ägg
1 påse saffran
250 g grovt riven mandelmassa

Blanda de torra ingredienserna i en stor bunke & ställ den åt sidan. Vispa smör & socker pösigt med en elvisp, tillsätt den rivna mandelmassan & äggen. Rör ner äggblandningen i de torra ingredienserna & rör ihop allt tills det är riktigt blandat. Häll till sist i saffranet & rör om tills det är ordentligt ihopblandat.

Fördela smeten i valfria muffinsformar nästan upp till formkanten. Grädda i 15-20 min i 175°C för stora & en något kortare stund för mindre muffins.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Det låter jätte gott och med mandelmassa blir dom säkert extra safftiga :p

2010-12-21 @ 07:55:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja, det so m skrevs om dom gjorde att jag bara måste testa, låter gudomligt goda på dom som recenserat!

2010-12-21 @ 08:32:47
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mallis - Marlons mamma

Dessa ska jag prova. Kom på att jag har både saffran och mandelmassa hemma. Och snygga muffinsformar. Och på midjan har jag snygga muffinsformer!!! Hiiiiiihiiii.....



Göttttt mos.



Hej svejs och kram, snäckan!

2010-12-21 @ 19:39:01
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback