DISTRÄ??



Igår var vi på kvartssamtal. Elliot´s tur denna gång. Som jag nämnt tidigare så har ju han det lite tufft i skolan just nu. Han har lite svårt att koncentrera sig och har lätt att liksom flumma omkring och inte göra det han SKA på lektionerna.

Igår när vi då stod där och pratade allvar med Elliot så sa plötsligt fröken.

"Det här skulle vi filma!" o så skrattade hon som fan.

Jag fattade ingenting.....

Men när jag tänkte efter lite närmare så var hela situationen lite rolig. Milo var nämligen med, han var på sitt absolut sämsta humör. Trött som en sengångare men vägrar ge upp och somna. Nån som känner igen det?
Jag hade honom i bilstolen, stod och vaggade med hela kroppen samtidigt som jag liksom studsade bilstolen upp och ner. Under tiden så pratade jag med rynkad panna (ALLVAR) med Elliot, helt andfådd men ändå jäkligt engagerad i det jag pratade om.

Det kanske såg skitkul ut, det måste det nog ha gjort eftersom hon sa så.

Så slog det mig. Vilka jäkla morsor vi e? Va? Snacka om o ha 1000 jäkla järn i elden, snacka om o ånga på som om det inte fanns en morgondag! Hahaha.... Här stod man som en galen liksom, vaggar bebis, snackar allvar om Elliots skolgång och planerar för hur framtiden ska se ut. 

Men så är jag, och kanske  andra morsor med flera barn oxå??? :)  

I alla fall så är det nya tag som gäller för min disträa unge Elliot! Jag kan slå vad om att jag har sveriges mest disträa 10 åring. Han är helt fenomenal, på vägen in till toan så kan han glömma att det var tänderna han skulle borsta när han kom in där och istället läsa en hästtidning på golvet. Han kan vara på väg att vässa pennan och på vägen komma på att han ska rita lite istället för att göra matte. Han kan glömma att ta på sig ena strumpan när han klär på sig och sätta sig och kolla TV istället. Han glömmer alla lappar i skolan, han glömmer kläder överallt (DYRT blir det), han glömmer sin cykel runt hela stan och så glömmer han bort att han ska ha matsäck till skolan varenda gång.

MY GOD

Undra om det nånsin kommer att bli bra detta? Ska jag få köra han till jobbet när jag är 70 bast för att han glömt att åka dit eller vad?? Ska jag påminna honom om varenda bröllopsdag och födelesedag i resten av hans liv?

Vet ni vad det roliga är? Att man säkert skulle göra det, en gång morsa......ALLTID morsa!!

Kommentarer
Postat av: Malla

Underbara morsa!



Häv i ungen omega 3, 6 & kapslar.. Borde alla ta men ändå..



Båda ungarna får omega.. Kapslar.. Hjälper mot det mesta .. ;-)



Näe.. Det gör det inte men koncentrationen påverkas positivt!



Pok



Malladetharfaktiskthjälpbralla

2009-05-14 @ 09:35:20
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ojoj hahaha min son e exakt likadan!

man får gråa hår och bara står o hoppar,man tjatar fortfarande o inget händer.

han bor ju i husvagn här o var gång jag frågar så har han typ bäddat städat osv...

Var ut där i veckan o höll på att få slag!!

Värsta ungarlsghettot och han har tjej!!

Att hon står ut i skiten,smutsiga kläder obäddat dammigt fulla soppåsar pissehinken ej tömd m.m



Pratade m han i går och sa att det första du gör när du kommer är att vädra ur städa tömma och damma!!

PUNKT!

Kommer ta sega timmar innan han ens näns börja,jag vet hur han e,men vill han bo i skiten så vassego,jag behöver inte se det om jag inte vill.



Hemma hos hans far har han städansvar o diskvecka och segar på med det med...

jaja du lär ha att göra...säkert i flera år till minst till han flyttat hemifrån ;)



Sonens lärare tragglade oxå om vad som ska göras för han va likadan kunde bara resa sig o gå ut ibland för att han kände för det???

Nu har han ju läshuvud så han har fina betyg i allafall än så länge :)



Lycka till/Kram

2009-05-14 @ 09:40:29
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback