Sanningen med att prova bikini!


ÅÅÅNGEEEEEEST! Eller? Samtliga bikinis från HM! Tänkte jag skulle beskriva den här käsnlan man
får när det är dax att köpa sig en bikini för årets sommar!


Godmorgon TORSDAG! Veckan går fort bla bla bla.... ja ni vet redan att jag tycker det! Jag startade dagen med en jäkligt uppfriskande prommis, det var kallt. Det ÄR kallt på morgnarna men med mössa och vantar så fixar man det fast det är maj månad. Dagen bjuder på jobb och ikväll innebandyträning. Vi kört hårt såhär veckorna innan. :)

Hörrni, det är snart dax att köpa den där bikinin. Eller kanske redan nu om man ska behaga få storlekar som passar och de bikinisar som är nåt att ha. När jag brukar åka och köpa min så står jag liksom och letar bland kadaver. Det är urplockat och man får vara glad om man hittar nåt som passar ihop. Ett år fick jag tag på en överdel i storlek XL och underdel i XS. Att jag köpte det? Jag måste ju ha varit totalt jäkla dum i huvet. Där satt jag sen på stranden med halva pullan utanför brallan för att inte tala om degmagen som låg uppepå bikinikanten. Eftersom jag fortfarande hade lite fläskpattar kvar på den tiden var överdelen helt OK, ja om man jämför med underdelen som var helt åt helvete. Där satt jag och led och kunde inte gå och bada med risk för att skrämma nåt stackars barn som trodde Loch ness odjuret var på väg ut ur mina byxor! :)

Varje år bestämmer jag mig för att vara ute i god tid och för att verkligen ta mig tiden att helt ifred få gå iväg för att göra den här kämpiga biten, vilket prova bikini faktiskt är, och få tag på en hyfsad bikini. Sen står jag där och plockar bland kadaverna som ingen ville ha. Sen kommer jag ut med en påse i handen med tårarna rinnande. Husbandet frågar om det gått bra? "Kör bara för fan, KÖR till den jävla stranden så jag får åka och skrämma upp barnen" säger jag hulkande! Varje år är det samma visa.

Men det är inte konstigt att man drar sig. Du ska för det första in med din blekfeta kropp i ett provrum och klä av dig in på bara mässingen. Det är så upplyst där inne så man ser inälvorna tammefan. Sen ska man ju behålla trosorna på så man inte får nå basselusker från nån annans pulla när man provar. Det brukar sitta en sån där klisterlapp på insidan där vi tjejer har själva kiss o pullhålet, det sitter där som ett skydd. Den där klisterlappen fastnar sen överallt och man får bråka med den en kvart till att börja med, är man en tjej sen med massa bikinilinje-vildvuxet-hår som vuxit till sig så kan man ju räkna med att hårstråna sitter kvar på den där klisterlappen, FRESH! Det är jättekul att prova såna bikinisar efteråt, jag har gjort det flera gånger! :( Sen står man där med den där jävla bikinin på sig. Det väller över här, det skär in där, den glåmiga vinterkroppen ser allt annat än kul ut där inne. Hårstråna som man glömt att raka på benen gör att det ser ut som det står en herre och provar på damavdelningen. Man tråcklar in dom där tuttarna och försöker lyfta, pressa upp och liksom studsa upp dom lite. Vad hjälper det? Man drar in magen, försöker puta lite med stjärten. Man vickar lite på huvudet och kanske plutar lite med läpparna. Till slut så står man där och ser ut som en transa med för liten bikini på sig. Man vänder sig och får se spegeln där bak, ja du får alltså se hur du ser ut bakifrån. Det är då det brukar brista för mig, det är här det är slutlekt inne i provhytten. Det är då jag sliter av mig den där jävla bikinin så fitthårs klisterlappen flyger all världens väg och går ut till tjejen i kassan. Lägger kadavret på disken och ler, svetten rinner på ryggen och tårarna bränner innanför ögonlocken. Man betalar och går ut till väntande husbandet med de hundra badsugna ungarna i bilen och säger KÖR.

Ämen fy fan alltså! Är det meningen att det ska vara såhär? Hur fan gör man så det blir lite mer smärtfritt? Beställer man alla bikini sorter som finns på postorder och provar hemma och sen skickar tillbaka, I GOD TID... eller vafan gör man?! För det här är ju inte kul nånstans?!

Kommentarer
Postat av: Emma Larsson

Jag har den beiga och den orangea och fick kompromissa lite med storlekarna haha

2011-05-05 @ 11:02:24
Postat av: Madde K

Jag har slutat att köpa bikini i butik. Jag beställer på postorder. Funkar för det mesta för mig och sen känner man sig inte lika fet och ful hemma i spegeln som i en provhytt. Jag tror att de har skapat provhytter för att folk ska må dåligt. För mig har det redan blivit två bikinisar..en röd med vita prickar från Halens och en svart med vita prickar oxå därifrån :)



Kramen

2011-05-05 @ 11:03:37
Postat av: chanel

Sist fick jag bara med mig klisterlappen med nån annans pullhår på hem igen. Don't ask me how.

Denna gång blir det postorder!

2011-05-05 @ 13:40:35
Postat av: Mattias

Tina säljer ju lite bikinis hemma nu o då slipper man helt provhyttsdjävulsspeglar utan det är jag som bedömer och säger vilken som passar bäst :)



I övrigt kan jag informera att provhytter är hemska även för en del av oss killar! :)

2011-05-05 @ 16:29:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaaa du Nina...de var nog den bästa beskrivningen av helvet-i-bikini....jag hatar allt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-05-05 @ 18:57:10
Postat av: Johanna

Herrejössös vad jag skrattar, mest för att jag nog känner igen mig!

Jag kan varmt rekommendera att gå till Valja Mi, hon är underbar, man får hjälp och hon är ärlig (passar den inte så säger hon det) Lite dyrare men MYCKET bättre!

Jag köpte min Björn Borg där förra året, så den tänker jag slita på i år oxå!

2011-05-05 @ 21:46:37
URL: http://johannaslantliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

om ni inte visste så får man inte pröva bikini underdelen i affären förens man har köpt den,vilket alla kan förstå tror ingen vill köpa en bikini som är prövad ,man vet aldrig vad folk har för äckligt där nere.

2011-06-27 @ 18:09:41
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback