Ugglor på Nindigos RUM




Har totalt förälskat mig i ugglor. Det är så fint och
blir en häftig detalj att ha hemma. Här några skisser
som jag pulat med.

Godmorgon onsdag (redan). Sov länge i morse så det blev ingen promenad. Hade innebandy träningsmatch igår kväll och som vanligt har man ju så svårt att koppla av efter sånt så jag kom i säng vid halv 12 typ. SENT för att vara mig. Jäklarns vad roligt det känns med innebandyn. Vi spelade mot ett gäng sjuksyrror, vann med 21-1 så vi hade nog lite mer erfarenhet kring innebandy än dom. Dom har precis börjat och kört några gånger bara så jag måste säga att dom ändå bjöd på en match.

Ja hörrni, UGGLOR! Sååååå fint. Min svärmor har samlat på ugglor hur länge som helst och har ett helt gäng därhemma. Nu har jag fattat tycke för dessa konstiga fågeldjur. Satt och skissade och klippte och klistrade lite häromdagen och ska nu göra en kollektion med bara ugglor tänkte jag. Tänkte mig någon slags träfigur med text på magen, nåt att ställa i en hylla i barnrummet kanske med barnets namn på. Jag vill sy skötväskor med stora ugglor på. Ska nog göra några växbrädor oxå och ha lite ugglor på dom. Sen har jag suttit och gjort lite skisser med posters. Kan vara kul att ha barnets namn och lite små söta ord och så smycka med dessa ugglor. Jag tycker dom är så fina med sina stora ögon. I verkligheten är dom ju jävligt fula om jag får tycka till. Men mina ugglor ska vara fina ;).

Gillar ni ugglor?

Nähä, nu väntar lite fika här på jobbet. Ska ta mig en kopp kaffe med gubbarna här uppe! Trevligt med lite sällis ska jag säga. Ha en fin onsdag, hörs snart igen!

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback