PMS




Ser ni likheten! :) PMS häxan här ovanför? Hon
har satt sina klor i mig och jag kan inte annat än kapitulera!


Ja, det är enligt min iPhone menskalender 3 dagar kvar till hon ska komma. Det känns som att hon kanske kommer lite tidigare t.o.m. Mrs Red kan man kalla henne oxå. Jävulens påfynd egentligen men en ska vara glad att man fungerar som man ska, men innan hon är här så är man fan inte rolig alltså.

Googlar man på PMS så får man fram det här:

PMS är en förkortning av premenstruella spänningar eller premenstruellt syndrom. Det är det man brukar kalla de besvär som en del tjejer känner av dagarna innan mensen kommer. PMS kan du känna av i form av humör-svängningar, ömma bröst, huvudvärk, ont i magen eller att allt bara känns extra jobbigt och små problem blir stora. De flesta har bara lindriga besvär, men för en del är veckan innan mens riktigt påfrestande. Det finns hjälp att få, kontakta din barnmorska eller gynekolog.

Jag drar en CHECK på samtliga punkter här ovan. En extra check på att små problem blir stora! Det är ganska exakt så det känns. Regnar det ute känns det som ett monsunregn, är kaffet lite för starkt känns det som nån hällt uppåttjack i det, svarar husbandet lite kort så känns det som han hatar mig och vill vara elak, glömmer ungarna sina kläder i hallen så känns det som jag skulle kunna sätta mig rakt på golvet och fultjura så snoret rann, små irritationsmoment känns helt plötsligt livsavgörande, åker trosorna in i stjärten känns det som man har en påk mellan skinkorna liksom. Ja men ni hajjar va? Så jäkla illa bara... allting. GRÅTFÄRDIGT.... allting! Jag kanske borde kontakta min barnmorska? På riktigt alltså... kan man må bättre och vara gladare så skadar det inte känner jag. Men äter man hormoner då eller? Jag vill inte det. Kan inte det. Mitt hjärta är känsligt för sånt.... på riktigt. Så vad har man för alternativ? Hälsokost. Kostar det en miljard? Eller en triljard?

Fuck alltså. Detta är inte kul nånstans. Kom nu menshelvete så vi får ro i familjen för guds skull.

Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars.. Lider verkligen med dig o dina tunga dagar innan "kul veckan". Du beskriver det verkligen mitt i prick. Jag lider oxå av det där syndromet, men inte alls i din utsträckning. Men känner mig allmänt vidrig, inget luktar gott, inget smakar gott, man ser inte klok ut, och ingen/inget är riktigt bra, varenda kommentar från maken är tortyr. :)

Självklart ska du kolla omd et finns nån braig hjälp att få, inte meningen att man ska vara på väg att gräva ner sig bara för att "man ska veta att man fortfarande fungerar".

En liten glädjande sak... Du är en star på att rita självporträtt med musen ;) Lika snygg både innan och efter Mrs Red :) Kram på re

2011-05-23 @ 12:49:15
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Anna: Tack för sympatier.... dom behövs idag när man är så stackars som man är! Hihi, ja visst är man en fena på att rita med musen, kul är det i alla fall! :)



KRAM och tack!

2011-05-23 @ 13:48:10
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback