Fastna i hissen


Har ju glömt att ge ett utlåtande på VANiSH. Jag
tvättade ju för andra gången i torsdags med den och
måste ju faktiskt säga att jag tycker det är skillnad!
Tvätten blir klarare på nåt sätt..... eller inbillar jag mig?


Milobebis hade på sig sina tvättstugeskor. Han var så
glad över att äntligen få använda dom igen så han
hade dom på sig hela dagen. Här på väg i hissen till
el tvettostuga.


Sen var det lite intressant att glo in i torktumlaren.
Minns ni att han var så faschinerad av vår tvättmaskin
när vi bodde i huset? :)


Den här bilden blev lite som den blev. Det var näm-
ligen så att jag höll på att fastna i hissen precis när
jag skulle knäppa!!!!!!!!!!!!!


Ja, jag glömde ju recensera den rackarns Vanishen. Jag tyckte att tvätten blev klarare faktiskt. Färgerna såg fräschare ut och fläckarna var väl så gott som borta. I alla fall på Milos kläder. Men oftast är det ju inte en liten fläck bara på barnkläder utan är det nersölat så snackar vi fläckar lika stora som huvuden på magen liksom. Nåväl... jag vet inte om jag inbillar mig men jag tyckte det var bra och kommer nog att fortsätta köpa det. YES.

Sista bilden här då. Ja, när jag skulle försöka ta en sån där snitsig bild i hissen så har vi precis stannat på källarvåningen. Det är där vi har tvättstugan. Precis när jag ska knäppa bilden så hör jag hur liksom hissdörren låser igen, med oss i!!!!!! Får inte upp dörren och den rör sig inte alls. Hjärtat far upp i halsgropen, benen blir spaghetti men jag försöker verka lugn inför Milobebis som inte anar något. Jag börjar lite smått hysteriskt att trycka på knapparna, ALLA knapparna. Händer inget. Då känner jag att allt blod från huvudet forsar ner i benen och jag hinner tänka att "VAD I HELVETE GÖÖÖÖÖR JAG NUUUUUUUU? SKA JAG SVIMMA PÅ GOLVET HÄR?"
Då knäpper det till och hissdörren går att öppna igen.

Grejen är den att jag inte borde åka hiss. Jag SKA inte åka hiss med tanke på min klaustrofobi. Skulle jag fastna så skulle jag typ bajsa på mig, slita av mig allt hår och äta upp mina kläder. Milo skulle väl stå som förstenad och bara titta på sin flintiga mamma som är färdig för hispan. Vår hiss är lite oberäknelig sådär, ingen har fastnat sådär ordentligt men den är lite förrädisk. Är man för många i (fortfarande inom tillåtna gränser, kan räcka med oss i familjen, 5 pers) så orkar den inte riktigt ända upp. Ok att vi är lite tjocka men vi är fan inte överviktiga som 2 personer. Husbandet har lärt sig hur han ska göra då så att den kommer ända upp och han har väl lärt mig oxå. Grejen är att när det är skarpt läge så får jag bara känslan av att jag ska bajsa på mig ändå så.... suck! Det här med att den fastna på bottenplan har jag aldrig varit med om så det fick mig att riktigt känna på att VA I HELVETE!!! En vacker dag mobilbloggar jag väl ett SOS meddelande hit till bloggen. Kan inte ni vara snälla och fixa så att nån snubbe kommer hit då och befriar mig.... sen kan ni lika gärna försöka få tag på husbandet så att han kommer hit och kan köra mig till akuten för jag kommer vara i chock förmodligen...och lite flintig och naken....


Kommentarer
Postat av: Madde K

Hahaha, fan Nina du skriver ju så jäkla roligt. Inte kul för dig alltså eftersom du har lite hisskräck, men jag skrattar så tårarna rinner här på jobbet. Fick precis ha högläsning för mina jobbisar för att de undrade vad som var så kul.

Tack för att du förgyller min dag!

Kram M

2011-03-21 @ 14:25:32
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Hahahaha MADDE!! Tack för att jag FÅR förgylla din dag för dig och dina medarbetare! :))) KRAM

2011-03-21 @ 14:29:40
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Stackare vilken panik du måste fått

men jag kan inte annat än dra på smilbanden.

Du är ROLIG kvinna;-)



Hoppas ni fått en fin start på veckan

KRAAAAM

2011-03-21 @ 16:10:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Anna: Kram på dig och önskar dig detsamma! :)

2011-03-21 @ 16:42:18
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Marie

oj, vad jag har skrattat. Barnen kom och frågade hur det var med mig. Gillar verkligen din blogg massor. Många skratt får man.

Lycka till med bakningen

Kramis

2011-03-21 @ 17:56:23
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback