Håll tummar


Spänningen är OOOLIIIIIDLIG!!!


Ja, hej på er. Kvällen är här snart och den här dagen har bara sprungit fram. Tog en promenix med Milo hem till kompis Kattis. Vi satt ute och hade så mysigt med kaffe i solen när himlen öppnade sig. Alltså... HERRE MIN JEEEE... det haglade ju för helskotta handbollar. Milo vaknade mitt i middagsvilan av oljudet liksom fast han sov inomhus.

Ja, jag bad er ju om tummar tidigare. Det är nämligen så att vi letar annat boende. Vi har väl egentligen gjort det ett tag men inget jag nämnt här inne på bloggen. Vi trivs i vår jättefina lägenhet men det finns vissa baksidor med den. Först och främst är den dyr, jag som har nystartat företag känner väl att det inte är riktigt rätt väg att gå att betala lite för mycket för boende i detta skede. Dessutom finns det rätt många baksidor med att bo så centralt som vi gör. Vi har bussterminalen precis nedanför vilket är ett tillhåll för mycket bilar och burnande och hög musik. Fredag och lördagkvällar är det ett jäkla liv. Med en liten i familjen har det till och från varit ett stort problem. Vi kände att det var lite lugnare på vintern men nu när sommaren är här igen är det helt galet. Nu när Milobebis vuxit till sig så känns det lite si och så att inte ha ett ställe att leka på t ex efter dagis. Att bara kunna gå utanför dörren för att leka lite med sina stora bilar är en omöjlighet då vi bor precis vid en trafikerad väg. Ok att bo centralt om det finns en hyfsad innegård. På vår innegård växer det mossa på utemöblerna och sandlådan är ingen sandlåda längre. Efter en del klurande så har vi tagit beslut om att ta oss härifrån.

Nu har vi varit och tittat på ett parhus, radhuslänga alltså. Ligger jättemysigt och har en stooooor veranda med både fram och baksida. En mysig gård att leka i, en tvättstuga inomhus och så är det på landet!!! Ja, helt sant. Det ligger där husbandet är uppvuxen så vi har ungarnas farmor och farfar (ja dom stora barnen kallar dom för det oxå) över stora vägen, vi har ungarnas kusiner i nästa område ca 200 meter ifrån, en utav husbandets bästa vänner ser vi hem till. Det ligger en stor badplats granne till området. Sen är det ca 6000 kr billigare i månaden. DET är ganska så mycket. Med bensinkonstnader är det ändå 4000 kr billigare per månad. För det priset bor vi i radhus med uteplats och rejäl veranda. Vi bor i lugn och ro. Vi bor nära våra nära o kära. Vi bor bland andra barn med liknande familjer. Busskort får man gratis från skolan så varannan vecka åker barnen skolbuss (dom har flera vänner som bor därute). Det känns jättebra med det här men nu är bara kruxet OM VI FÅR DET?!?!?! Vi ska få svar idag eller imorgon.... kanske fredag. Jag är så nervös så jag vill kissa på mig. Samtidigt är man ju nervös med det här att flytta ut på landet. Det kommer att krävas en hel annan planering vilket man inte är van vid med att bo mitt i centrum. Tänk om man skulle vantrivas? Ämen... ja ni hajjar tankegångarna?! Men nu hoppas vi ändå på att vi får det, är det så att vi inte skulle trivas så kan man ju faktiskt flytta. Men en sak är säker, man ska i slutändan inte dö nyfiken. Vi vill testa....landet har liksom lockat oss LÄNGE!!

Tänk om vi stortrivs och blir värsta bästa harmoniska bärplockarfamiljen med näbbstövlar och fjällräven ryggor? Jag i fottiga flätor med en snorig Milo i bärsjal på ryggen, inga blöjor... bara en liten trasa tillverkad av den bästaste mossan jag hittat där i urskogen. Bosätter oss under bar himmel med endast ett litet vindskydd som tak. Vi cyklar oss till duschvatten, äter växter och rötter och dricker regnvatten. Jag slutar att använda BH och låter hängpattarna dingla fritt. Tony kanske börjar tillverka gitarrer av näver och gitarrsträngar av bävermorrhår. Thedde kanske bygger en egen fotbollsplan i skogen och ställer upp kottar som motståndare. Elliot kanske lär sig rida på vildsvin och får en jävel tam som han kan ha i en hage och mata med grodor. Vi kanske sitter runt lägerelden på kvällarna och sjunger visor från 1800 talet och sänder rökmoln till högre makter. Jag tror att jag ganska så snart kommer att tappa tänderna... eller kanske få hemrrojder. Kanske lika bra att inte ha några tänder då så man inte behöver äta så mycket och inte heller skita så då gör det inget med lite hemmisar. Tonys hår kommer växa som ogräs, ett stort burrigt hår med massa småkryp i som inte hittat ut från krullet. Thedde och Elliot kommer vara som Tarzans.... hänga och klänga i lianer och inte fatta vad vi snackar om då det blivit förvildade. Milobebis kommer väl dedikera till skogarnas konung och bli älg. Lämna oss med pompa och ståt med hela älgfamiljen vid hans sida.

Oj... ok, näää.... nu måste jag sluta. Herregud, landet? Är det riktigt rätt det?

Kommentarer
Postat av: Madde K

Åhh vad spännande, har ju själv varit i samma sits för inte så länge sen. Man vill ju bara veta liksom. Lycka till och hoppas ni får det! Kram

2011-06-21 @ 19:14:11
URL: http://4aifamiljen.blogspot.com/
Postat av: Therese

Klart jag håller tummarna, du måste tala om hur det går.

Kan du inte länka också? Tror jag vet vilket det är men är ändå inte helt 100.

Kram och lycka till

2011-06-21 @ 19:41:09
URL: http://tknutsson.blogspot.com
Postat av: Åsa

Mähh hur går det?? Messade dig tidigare.. Är nyfiken och hoppas allt går eran väg!! Du måste höra av dig så fort du vet, okej! PUSS!!!

2011-06-21 @ 22:23:28
Postat av: Cian

skrattar så jag kissar på mej



Nu såg det ju inte riktigt ut som vildmarken så att ni skulle förvandlas till Plupp hela högen och bara väsa eskää teskää tää verkar osannolikt :)



Håller tummarna för att ni får det..verkar vara ett drömboende!



Pöss söt!

2011-06-22 @ 08:21:35
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Hahaha, du är ju fööör härlig :-)



Hoppas ni får första tjing på detta hus, ser underbart ut & tummen upp för lite lantligt liv :-) Hur går det då? Nu hoppas jag verkligen det kommer gå er väg. Det är ju trevligt att prova på något annat om ni bott inne i stan så länge & det går alltid att flytta tillbaka om ni nu mot alla förmodan inte skulle trivas.



3 mil från Bålsta, var bor du då?! :-)

Förresten har ni bokat spa?



Kramar & GLAD MIDSOMMAR om vi inte hörs innan

2011-06-22 @ 11:36:48
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Elin

Men vad roligt att ni har hittat ett ställe att flytta till! Håller alla tummar jag har så hårt jag bara kan för att ni ska få flytta dit! jag har liiiiite svårt att se dig som den där lanturtypen du beskriver. Du blir nog snarare en lantsnygg kvinna. Typ Leila... :-) Det kan ju vara skönt att testa på att bo någon annan stans ett tag. Trivs ni inte så är det väl bara att flytta...

Hoppas, hoppas, hoppas att ni får det!!!

Kramar i massor

2011-06-22 @ 19:56:40
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: jama

Nämen guuud va fint, óch va spännande. Hoppas hoppas!!!

2011-06-23 @ 23:51:33
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Haha...läste klart.....fan va du e rolig.

2011-06-23 @ 23:52:58
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback