Dagen i bilder


Idag hade jag ärenden till IKEA, produkter till företaget som skulle
inhandlas. Hemma hade jag en nyvaken sommarlovsförvirrad
pubbeunge som behövde komma upp och ut så han fick lov att följa
med sin mamma på lite jobb ärenden. Lite IKEA köttbullar i pojken
så var han som ny! (Om ni undrar vad han har i ansiktet så är det
Globall Cup tatueringar som det verkar vara ett jäkla sjå att få bort!)


Sen så var han värd lite efterrätter pojkvasken!


Men det är ju inte direkt dyrt på IKEA hörrni. Va? 42 spänn för 2
efterrätter, en mörk chokladkaka, kaffe och läsk OCH köttbullar.
Det är ju inte klokt. Har Kamprad verkligen tänkt till här? ;)


Nu har jag precis gjort tacogratäng. Börja med att blanda ihop 400 gr
philadelphiaost och 4 dl creme fraiche och fyll en djup plåt med det.


Ha sedan på en taboblandning utav 1 kg stekt köttfärs, krossade
tomater och 2 påsar med tacokrydda.


Sen så har du på ost för glatta livet.....


...och ännu mera ost! ;)


Sen är det skjuts in i ugnen i 200 grader i ca 20 minuter. Serveras
med grönsallad. Gott som satans....


Sen är man såhär nöjd!!!


Godkväll puppor! Jaha, dåså börjar även denna dag att lida mot sitt slut. Jag har fått massa bra ärenden utförda och till min hjälp fick jag Elliot. Ni vet pubbeungar på sommarlov, som somnar kl 1 och vaknar 11 liksom. Ingen ordning på nånting men jag minns själv hur jäkla underbart det var att bara få vara och skita i allt litegrand. Dock så fick han sig en spark i ärslet idag när mamma ringde och sa. SESÅ, på med klädera, borsta tändern och kom ut så hämtar jag dig. Han har inte sett nya IKEA så det gick faktiskt smärtfritt att få med honom. Vi hade faktiskt riktigt mysigt idag. Det är härligt att få rå om dom 1 och 1 ibland faktiskt.

Väl hemma sen så handlade vi till kvällens maträtt. Jag åkte oxå och hämtade husbandet från jobbet och sen gav vi oss ut på promenad. Riktigt skönt och svettigt att få ånga på lite. Nu sitter jag här och bloggar medans jag istället skulle ha duschat under tiden maten blir klar. Men det här var lite roligare just nu, får ta duschen efter maten för sen jäklar i min lilla låda ska den här tanten titta på Allsång på SKANSEN! Ska nog äta lite mörk choklad från IKEA till det programmet. Hahaha, tantvarning X 2. Mörk choklad OCH Allsång. Husbandet.... jag är 38 år, jag lovar! Jag ÄR inte 68 som det kan verka ibland....






Kommentarer
Postat av: Cissi

42 kr får man ju kanppt en kaffe för på ett cafe annars, kanske inte lika mysigt men Ikea är inte så dumt ändå ;)



sv: Tack tack!



kram

2011-07-06 @ 09:16:43
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: milla

Så gott med tacogratäng åt det oxå härom dagen.

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback