Vägar dag VECKA 3



Ok vägardag idag. Kan väl säga att jag är SÅDÄR nöjd med -0.5 kg IGEN, med tanke på alla uppoffringar och hur väl jag sköter min diet. MEN.... efter att ha oggat järnet nu i några dagar och faktiskt funderat på varför det går lite sakta kom jag fram till flera saker.

* Jag tappar ju vikt som jag ska, det är mellan 0.5 - 1.0 kg man ska tappa i veckan för att få ett hållbart resultat.

* Herregud, minus 3 kg på nästan 3 veckor (på måndag är det 3 veckor) är ju skitbra!

* Mitt vattenintag denna vecka har inte varit så bra som den var första veckan. 2 liter vatten ska det vara!

* Jag känner faktiskt, i ärlighetens namn, inte att jag gör jättestora uppoffringar med LCHF.

* NU ska promenaderna in, DAGLIGEN. Inte missa någon dag.... helst morgonpromenader som jag precis varit på. Det är otroligt skönt att ha det gjort för hela dagen och det bränner bra innan man ätit frukost. Tog pulsen idag, ligger på ca 130 slag/minut på mina promenader.

Sååå... nu ska jag försöka sluta klaga. Det finns inga genvägar till att bli smal, det GÖR inte det. Jag måste gå igenom det här hur jobbigt och segt det än går. Jag VET att denna diet funkar, det är huvudsaken. Jag mår bra och det är oxå väldigt viktigt!

Jag får mail från er läsare där ni berättar att ni blir motiverade av att följa min blogg och många av er har oxå startat LCHF diet!! Till er vill jag säga KÄMPA PÅ och GUD SÅ KUUUUUL att jag kan inspirera och motivera ER!!!

Hur går det för er vill jag veta? Ja ni som kör på med viktminskning och träning??

Kommentarer
Postat av: ulrica

Heja Heja :). Som du säger.. det finns inga genvägar!

För mig har det gått bra, jag har dock inte tränat det minsta dugg skäms, men ändrat kosten har jag gjort och första veckan pekar vågen på -2,5 kg.



Kram

2011-01-21 @ 08:37:08
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Häääärligt Ulrica! Du är skitduktig, fortsätt och kämpa på! Det är ju vågen som är motivatören, helt klart!



KRAAM

2011-01-21 @ 09:02:13
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mallis - Marlons mamma

3 kilo på tre veckor är grymt jobbat, Nina.



Keep up the good work. Du är bäst. Kram på dig

2011-01-21 @ 11:45:42
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: A

Jag tycker det är jättekul faktiskt att följa den här "dieten". Fast man kan knappt kalla det "diet" för man får ju äta jättegott och behöver aldrig vara hungrig. Har iofs provat LCHF förr en gång, men då kom jag aldrig riktigt in i det. Tyckte nog det var lite jobbigt och höll ut i ca 1 vecka.

Men nu tycker både mannen och jag att det går som en dans. Han väger sig inte men mår bättre och känner att kroppen förändras. Jag är ju lite "våg-nörd" (inte så bra kanske) och väger mig för att känna mig peppad. Minus 4,1 kg på knappt tre veckor (tre veckor på tisdag). Och det är skönt att ha kommit in i "promenad-träsket" och känna att man faktiskt längtar ut och gå.

Har länkat till din blogg och ditt hallonpaj-recept förresten. Hoppas det är ok!

Gillade verkligen den pajen!!!

Fast Bountysarna var vi inte så förtjusta i. Någon konstigt bismak, som kan bero på att jag inte hittade Sukrin utan använde Hermesetas lättströ.



Kramar! Och kämpa på!

2011-01-21 @ 13:38:42
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

A: ÅÅÅÅÅÅHHH... shit, 4.1 kg på knappt tre veckor! Det är ju skiiiiiiiiiiiitbraaaaaaaaaaaa!!! Hurraaaa....

Ja, idag har jag ätit hallonpaj, så jävla gott! Jag älskar det nu... och så vispad grädde till gör det till en dröm!



Men inte bountysarna, kliar mig i huvudet!! Typ godaste i stan ju ;) Men vi har ju olika smak så är det ju. :))



Skitbra kört, fortsätt kämpa på. Nu jävlar....



// Skinny Nina (soon to be)

2011-01-21 @ 14:38:00
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Ewa Svensson

Du är jätte duktig Nina :) Kom ihåg det /kram Ewa

2011-01-21 @ 19:09:38
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback