3 tankar kring att bli äldre



3 tankar kring att bli äldre!


1) Skäggstrån. Jag tror att jag i min lilla värld alltid kopplat samman karlar och skägg. Det är en fin combo oftast så länge det inte handlar om en (gud förbjude) skepparkrans eller stort burrigt skägg med matrester i. När man sedan finner sig själv petande på sitt egna lilla skäggstrå på hakan så kan man inte bli annat än både förvånad och förfäras. Vad hände med den lena söta lilla hakan som nu möljer ur sig både en och två krokiga könshårsliknande pinnhårda strån? Blev tvungen att i just detta nu känna på min haka. Japp, där satt ett strå. Hårt, burdust och med en närvaro som påminner om vad som komma ska. Sitter jag på mitt äldreboende med skepparkrans och kan inget göra? Är det så det ska bli?

2) Jag på morgonen.
När jag var yngre så tyckte man ju att man kanske var lite söt sådär på morgonen. Jag ser mig själv stå där i en söt pyjamas som är lite för stor med handen vilande mot min axel, brösten putar ut lite från min pyjamas tröja, huvudet på sne, rosiga kinder, plutiga läppar och håret ser sådär perfekt morgonrufsigt ut. Ögonen är svullna, men på ett fint sätt. Som att "Godmorgon, jag har sovit mina 10 timmar nu och jag är utvilad" svullna. Vänta, tillåt mig skratta ett tag. Den putande pyjamaströjan har förvandlats till en tajt obehaglig pyjamas tröja som talar ett tydligt språk om amning av 3 ungar och alldeles för lite koksaltlösning. Rosigheten har bytts ut till en grovporig hy med mörka ringa under ögonen som påminner om de senaste 794 nätterna utan en hel natts sömn. "Godmorgon" frasen handlar om allt annat än 10 timmars sömn.....

3) Att förlora vikt. Är kommentaren efter här överflödig? Förmodligen. Men jag vill ta upp det ändå. FUCK. Ja, det finns inget annat att säga. Det är här ordet KÄMPA får en helt annan innebörd. Det jag höll på med som 25 åring och ville tappa vikt är inte ens en piss i missisippi, inte ens en bakterie på en mögelpartikel uppepå den svampliknande bädden på en brödskiva. NOPE, det är NADA mot vad jag får göra som 38 åring. Att jag inte vägde 42 kilo som 25 åring är för mig ett under. Det är nu msn sotar för varje snedsteg du tagit i dina matorgier, det som förändrats som 38 åring är att det visst var en viss ränta på matorgien, en ränta som fördubblas för varje år. YES.... så att jag sa att det var jobbigt som 25 åring är en lika stor lögn som CLINTON´s "I did NOT have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky".

Kommentarer
Postat av: Cian

Hmm det där med hårstråna i ansiktet känner jag igen...har några stycken som brutalplockas så fort pincetten får grepp om dem!



Pöss på dej sötis...Aj löv jo..



söndagsfika nånstans i onebuying den 6 feb?

2011-01-25 @ 15:10:02
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Cian: Elliot har sin final då... men det tror jag blir mitt på dagen! Vill ju så gärna ses ju BABY! Puss love u 2!

2011-01-26 @ 08:22:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback