Lekhörna







Så blev det. Ja, det blev alltså en lekhörna i vårt TV rum för Milobebis.
Han har länge haft några plastlådor och korgar stått där i hörnet med
sina leksaker så nu fick han en ordentligt hörna istället!


Jag har länge klurat på hur jag ska göra?! Blir det ännu rörigare med en höra i TV rummet eller blir det så att vi äntligen kanske kan hålla lite ordning där? Sagt och gjort så ordnade jag en hörna igår. Där har han sin tågbana och det roligaste leksakerna samlade. Jag satte oxå upp en liten lampa så han ser när han leker på kvällarna.

Flera gånger igår efter dagis så gick han och tittade på sin hörna. Det är rätt häftigt att så små ser förändringen så snabbt. Han tittade på mig flera gånger under eftermiddagen och så sa han:

"Gå leka tåget" och så strutta han till sin lilla höra.

Nog är det så att han trivs i sina lilla hörna. Man har ju försökt få honom att leka på sitt rum men det är inte alls lika intressant. Även om vi sitter med så är det liksom i TV rummet/matrummet han vill vara. Så då fick det bli såhär. Det blev kanon tyckte alla, bra!

Kommentarer
Postat av: Madde K

Kanoners ju!

Vi har ett stort skåp som vi använder som "teknikplats" dvs boxer, dvd, PS3 och lite annat på. Där har tjejerna sina pussel, lego och saker som de gärna håller på med på kvällarna när de kommer hem från förskolan för då vill de inte vara i sitt lekrum. Skönt att bara kunna ösa in sakerna så ser det städat ut på en gång :)

Kram kram

2011-01-20 @ 09:01:08
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja men visst är det helt perfekt! Sen att man får plocka en hel del... men det gör jag ju jämt ändå så! :)) KRAM

2011-01-20 @ 09:19:39
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Bra med lekhörna!

Vi har ju våra sovrum på övervåningen så naturligtvis vill inte sonen vara själv där uppe och leka när vi är nere. Därför har han alltid haft nästan alla sina leksaker i vardagsrummet = det har blivit mer och mer grejer och det kändes till slut aldrig städat där.

Men nu har vi gjort en hörna inne i vårt "arbetsrum". Nya förvaringsmöbel och "allt på sin plats". En låda för stora gubbar, en för små gubbar, stora bilar, småbilar, instrument, "jobbarkillegrejer" (verktyg, gamla mobiltelefoner, jobbarhandskar), Duplo, Lego...och vips! är det mycket roligare att leka också. På något sätt så verkar han tycka att alla saker känns roligare och allt är lättare att hitta. Han gillar verkligen också sitt "nya lekrum". :)

2011-01-20 @ 10:17:58
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ja precis. Vi har oxå en korg med småbilar, en för stora bilar... hmmm.. o sen har han inte så mycket mer variation. Bilar is da shit! :)))



Jag tror faktiskt att dom tycker det är lite roligare då....

2011-01-20 @ 14:54:23
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: syster

kan bara tänka mig hur han gått och tittat på hörnan flera gånger, söto!!! saknar er!

2011-01-20 @ 15:02:23
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback