Min morgon



Morgonen har redan varit i full gång, sen 6 faktiskt även om jag själv
varit vaken sen 4. Slumrade dock lite i soffan.... Det pågår febril
tandborstning i vår laxrosa toalett!




O så han då, som fått en period med att man inte vill ha overallen på
sig. Man får jaga, lirka, prata pruttigulli språk för att överatala honom.



Till slut så får vi på oss den där overallen, dessa morgnar så saknar
jag sommaren så jag vill gråta. När man bara behöver ett linne och
ett par shorts och sandaler så är han klar.




Hissen i vårt hus är en historia för sig. Den är ALLTID trasig, då ljuger
jag verkligen inte. Varje dag är det nånting, jag vet inte hur många
gånger jag fått ta vagnen under ena armen och så Milo under andra.
Det är en konst för sig... sen åker vi i omgångar, annars fastnar den!




Ut kommer man och möts av denna syn. Bilen helt igensnöad så det
är bara till att sätta igång och borsta. Eeh,  hörde jag ett "less på
snön nu". Men det är väl för tidigt att bli det... det är ju bara 3 månader
kvar.. typ! :/




Taxiverksamheten är igång för denna morgon. Alla ungarna ska till
varsinna platser i vår stad. Men, man har en bli under röven så det
ska väl gå bra va...




Sista anhalten denna morgon är Milos dagis. Han står där i fönstret
och vinkar åt mig när jag åker iväg. Alltid en liten klump i bröstet får
man men jag vet och ser att han trivs bra på sitt dagis. Han gråter
vädigt sällan och säger hejdå och vill bli av med mig vissa morgnar,
då är det inte lika jobbigt!


Så ungefär ser mina morgnar ut. Det är lite ståhej, lite kaos, lite stress men något jag levt med så länge så jag knappt minns något annat faktiskt. I morse badade Elliot och Milo och då blir det givetvis ännu lite stressigare men dom ville och ibland får man som man vill! Så är det med det...

Husbandet har åkt på kurs tidigt i morse och kommer inte hem förrän sent ikväll, samma imorgon. Tänk vad vanemänniska man blir?! Så fort det blir en förändring så känner man av det, han har ju annars ett 8 - 17 jobb. Idag har jag lite på min "to do" lista som jag tänkte avklara innan Milo ska hämtas på dagis. Sedan börjar ju min taxiverksamhet igen :).

Ha en fin onsdag i snövädret (ni som inte har det, var glada för det!)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Sommaren är bra på många sätt!

Längtar också efter den...men det lär dröja, här snöar också :(



Men hoppas du får en bra onsdag och hinner med allt du vill/ska göra :)

Kram

2011-01-12 @ 10:20:42
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Cian

Mina morgnar ser ut så här

- Snooozar 20 minuter

- inser att jag har satan bråttom

- upp

- sätter på kaffebryggaren som jag såklart inte laddat kvällen innan

- Väljer kläder

- klär på mej,sminkar,fixar håret

- Kaffe å cigg på altanen tills jag inser att jag börjar om 20 minuter

- Springer till bilen,leker biltjuv på motorvägen tills jag kommer ihåg att jag nog glömde mobilen hemma och får vända..

- Framme på jobbet

- Gör kaffe och diskar upp gårdagens kaffekoppar

- Sätter arslet framför datorn och facebookar :)



Huh tänk om jag hade behövt lämna barn på det där..hade ju aldrig funkat ;)

2011-01-12 @ 11:01:14
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/
Postat av: Mari

Herregud, när han skriver så himla (husbandet) fint så får jag väl rycka upp mig och kommentera.......

Jag läser din blogg nån gång i veckan. Tycker du verkar helt galen fantastisk.

Som en morot med viktnedgången kan du få ställa dig brevid mig när du är klar...hahaha....då skulle du känna dig supersmal, eller det skulle du nog redan nu.......

Kram på dig!

2011-01-12 @ 11:37:43
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Cissi: Ja, vi kan längta i alla fall, det går fort. Snart är den här! :))) KRAM



Cian: Hahahaha, ja hjärtat ♥ Ibland undrar man ju hur man hinner med. Men du har väl ditt ändå att rodda med på hemmaplan när inte maken e hemma...PUSS



Mari: Åh vad roligt att du kommenterar, blir ju så CHOKLAAAD jag! :) (Glad) :) Jo, nu vet ju inte jag hur du ser ut men det tror jag inte att jag gör... annars så var det väldigt generöst av dig! :) Hahaha! KRAM

2011-01-12 @ 11:49:55
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Anna

Blir nu påmind om dessa mornar som jag nu slipper :)

Jag har bara en liten hund som måste ut.

Tror dom flesta är trötta på snön redan, älskar sommaren.

Man börjar redan planera semestern :)

Kram Anna

2011-01-12 @ 12:45:47
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Carin

I duschen idag stod jag o tänkte på din beskrivn av pulltvätten, ja precis när jag själv körde min pulltvätt, fast inte lika länge som kärringen... haha du e störtskön Nina!!!

2011-01-12 @ 15:36:27
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Anna: Ja, jag kommer oxå glömma dessa morgnar sen och då undrar jag nästan vad man gör av all tid? Men det kommer lösa sig säkert, man skaffar väl en hund kanske! :))

KRAM



Carin: HAHAHAHA.... vad härligt att jag får följa med dig in i duschen, i tankarna..... jag brukar oxå slås av det när jag kör pulltvätt. Men INGEN, inte du och inte jag, INGEN kommer nå dn höjd av tvålskum hon fick ihop! :)))

2011-01-13 @ 05:07:03
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback