Tjatig - Jag?

"Har du med dig skolväskan?"

"Har du gympakläder?"

"Är mobilen med?"

"Kom ihåg att ta med dig läxan från skolan!"

"Kom ihåg att det här silverfodralet med pengar och busstider ska vara i fickan, glöm den inte nånstans!"

"Mamma stoppa i duschcreme i väskan, glöm inte att stänga locket på de så den inte läcker i väskan!"

Eeeeh, nån som känner igen sig? Jag låter som en fucking bandspelare. Detta var bara 1 unge av 3 dessutom. Man kanske ska spela in dessa meningar på telefon och bara lägga ut i hallen när det är dags för avfärd för ungarna.






Kommentarer
Postat av: Husbandet

Jag ska göra en skylt till dörren !!

2011-01-25 @ 10:03:28
Postat av: Madde K

Kände mig som väääärldens tjatigaste morsa i morse då jag fick säga till P 111 gånger om att hon skulle klä på sig. Men jag måset väl erkänna att det inte är sååå ofta jag behöver tjata på henne atr hon ska göra det. För det mesta går det av bara farten för henne. Men gissar på att jag kommer att få lov att tjata på B 1000 ggr mer än vad jag har fått gjort på P. Man kan ju blir galen för mindre.



Kram kram

2011-01-25 @ 13:11:21
Postat av: amina

Hahaha föll in på din blogg av en slump (mateus keramiken) UNDERBAR blogg, såå jordnära å levande. Ett gott skratt av igenkännande får man sig oxå:-). TACK!!

2011-01-28 @ 21:15:35
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback