Relax and take a bath!



Som sagt så tog jag ett otroligt skönt bad igår kväll. Jag har kommit
på mig själv med att ALDRIG bada. Det blir det ändring på fr o m nu!
Det här fina badkaret kan du köpa ---------> här!


Vet ni vad jag gjorde? Jo, direkt efter middagen igår så sa jag att "Nu går jag och tar ett bad", jag sket i disken och allt, bara gick raka vägen in i badrummet och låste om mig. Egentligen så ville jag bada av en anledning, jag hade joooordens ägglossning och vissa månader får jag så GALET ont att jag knappt kan gå ordentligt, den här månaden är tydligen en sådan månad.

I alla fall. Jag tände ljus överallt, släckte ner. Hade i badskum så det bubblade sådär högt och härligt och doftade underbart. Sen ska ni få höra vad jag gjorde. Jo, jag laddade hem en app till min iPhone. En relax app. Det är alltså ett ljud av vågor, sen är det lugn skön musik till det. Ämen, kan ni hajja?! Veeet ni hur skönt det var?! Sen jobbade jag lite med att hitta den där platsen i huvudet, den där sköna platsen som man har en bild av i sitt huvud. Ja ni vet när man mediterar, eller bara ska slappna av så ska man ha ett ställe i huvudet som man förlyttar sig till. Kan vara en paradisö, det kan vara ett skönt rum eller kanske en massagebänk. Jag utvecklade den platsen lite igår. Nu har min plats LYX i överflöd minsann, sen har jag barnen i välbehåll på en annan ö bredvid så att jag kan slappna av helt och hållet. Min plats funkade inte med barnen kvar i Sverige så igår modifierade jag det lite, mina närmaste... ja mamma o pappa, syrran och husbandets mamma o pappa var på ön bredvid och tog hand om barnen. Då blev min plats ännu mer avslappnande minsann!

Efter att jag badat så hällde jag upp nytt vatten åt husbandet. Nya bubblor. Sen hämtade jag honom från vardagsrummet, Milo hade inte somnat än. Sa till honom o följa med. Sen la jag ner han i badet, satte på appen och sa "Be prepared for 20 minutes of paradise", gick ut och stängde om honom och nattade Milo.

TIPS TIPS TIPS om ni har iPhone. Ladda hem en app som heter RELAX SEA och så lovar ni som jag att vi ska bada oftare och förlytta oss till det där stället. Jag ska försöka bada 2 dagar i veckan har jag bestämt, igår var den första för den här veckan! Är du stressad, ledsen, orolig eller bara en småbarnsmamma/pappa så GÖR DET. Jag badade i 30 minuter och kände mig såååå avslappnad och lugn efteråt, batteriladdning på hög nivå!

Nähä, nu väcka familjen och göra frukost!

Ha en fin dag alla! Och ta ett bad ikväll!!! Ett skönt avslappnande torsdagsbad!


Kommentarer
Postat av: Anna

Va härligt de lät då!!!

Jag saknar badkar bara, men jag ska ju relaxa själv i sommar i hela två veckor, tjohoooo.



Men förstår att ni behöver den tiden med småbarn.

Ha en bra dag! Kramis Anna

2011-01-27 @ 07:09:18
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Postat av: Madde K

Låter underbart! Jag är mest imponerad över att du fick vara själv i badrummet. Hade B varit vaken så hade hon stått utanför och knackat eller rättare sagt bankat på dörren och velat komma in. Så själv njuter jag av bad när bustrollen somnat..men det är inte helt fel det heller :)



Kram M

2011-01-27 @ 08:11:52
Postat av: Heli

Precis sånt där badkar ska vi köpa :-)

Saknar både badkar och bastu på vintrarna, så nu är tanken att vi ska göra ett spa-rum nere i källaren , med bastu och relax. Förhoppningsvis finns det rummet nästa vinter....Lääängtar :-)

2011-01-27 @ 08:29:55
URL: http://idrottsgatan.bloggplatsen.se
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Anna: Ja, huvudsaken är nog att man tar sig tiden att relaxa på något sätt, behöver ju inte vara i badet. KRAMAR



Madde: Jag smet!!! Wieee... och lyckades, Elliot såg till att leka med Milo så at tjag kunde tappa upp badet utan att han hörde. Det är en process men det är värt det! Sen har vi fördelen av att bo väldigt stort, han hör inte om jag låser in mig i badrummet en stund. KRAM



Heli: Ååååh, låter helt underbart! Jag förstår att du längtar.... KRAM

2011-01-27 @ 09:41:57
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: husmannen

Det var jäääävligt skönt... :)

2011-01-27 @ 09:44:20
Postat av: A

Men åååhhh vad skönt det låter. Jag är inget stort fan av bad, men jag tror jag måste prova någon dag.

Ska leta reda på appen nu!



Och så en liten "LCHF-rapport": två pissiga dagar nu. Tycker jag sköter mig exemplariskt, käkar bra och tränar. Men ingen viktnedgång. Det verkar ha stannat upp. Snarare har det krypit upp liiiite. Känns inget kul.

Men det är väl bara att bita ihop.

Läste artikeln du länkade till igår. Den var intressant.

Tror mitt problem kan vara att jag äter för lite. Ska börja med mellanmål nu, så får vi se vad som händer.



Kram!

2011-01-27 @ 10:03:56
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

A: Ja, ta ett bad ikväll nu. Spring ut och köp ett härligt doftljus och så EGENTID i badet med appen på lagom volym. Jag lovar dig... paradiset hemma i badrummet!



Angående LCHF. Vet du, det sjuka är att jag gått ner 0,5 kg av dom där 102 kg jag gått upp. I morse var jag bara tvungen att väga mig. Men som du läste i artikeln så kan det vara precis såhär vissa perioder. Jag tror inte du ska ändra så mycket alls om du mår bra och det känns bra, hela grejen är att äta sig mätt när du väl äter och inte äta om du inte är hungrig. Fyll hellre på med lite mer fett under måltiderna..... Så gör jag nu!

Men du, GE INTE UPP!!! Fan vi ska klara det här nu!!!

Kämpa på och massa kramar LCHF sister!

2011-01-27 @ 10:14:47
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Tack för gulligt/peppande svar!

Tänker fylla på med mer fett alt äta mellanmål, för jag har blivit lite väl hungrig före lunch och före middag.

Kram!

2011-01-27 @ 10:39:00
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Då äter du för lite fett!!! Jag blir typ inte hungrig förrän 6-7 timmar mellan måltiderna! Helt crazy... Mer fett baby! Wonderful huh? Kram

2011-01-27 @ 12:57:33
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback