Godmorgon



Ni minns väl dom här? Oopsies, jäkla roligt namn by the way! :)

Godmorgon på er förresten. Ja, här blev det sent för mig igår, uppe ända till 23. WOOOOOOW. Vaknade halv sex och känner att det är en typ av sovmorgon, jag vet... jag är totalt muppig som vanligt. Idag jhar jag en sån där morgon när jag känner mig lite platt om magen (stor överdrift) och att jag är lite urlakad. Nu skulle jag vilja väga mig men VÅGFAN har slut på batter. Annat var det förr, ja när man hade en sån cirkel som aldrig riktigt stod still på någon siffra, man fick höfta sig till vikten. Den skulle i alla fall ha funkat nu. Men skitsamma, vägardag är på fredag så vafasen ska jag upp på vågen och göra.

Annars flyter det på bra att inte äta kolhydrater. Nu har jag snart kört strikt i 2,5 vecka och det är inte så svårt. Krävs bara en del planering men annars känner jag att jag är på banan. Igår var det kalas och då tog vi med oss Bountysar och käkade till kaffet. Vi satt och diskuterade träning igår oxå, jag är jääävligt sugen på att börja styrketräna lite nu. Promenaderna (nästan dagligen) jag gör är så jäkla halkiga dessutom och jag vet att det kommer pågå ett bra tag till. Ska nog kika runt lite idag och se var det skulle kunna funka. Ja rent ekonomiskt, tidsmässigt osv.

Nu ska jag snart väcka lilla familjen men först baka lite....

OOPSIES:

Ingredienser:
3 ägg separerade
1 dl (85g) philadelphiaost smaksatt
nypa salt

Gör så här
Vispa äggvitorna med nypa salt, hårt. I separat bunke vispa philadelphiaosten med gulorna och ev. tillsatser. Vänd försiktigt i gulorna i de vispade vitorna.

Klicka sex Oopsies på smord bakplåt och baka i 150 graders ugn c:a 30 min.

Världens bästa substitut för mackor!! Jag har mackcravings ibland men får jag bara min oopsie så är jag nöjd!


Kommentarer
Postat av: ulrica

Jag bakade valnötsbrödet som jag tipsade dig om igår, 1 kolhydrat/skiva och så jäääkla gott. Det är ju ett "riktigt" bröd som både ser ut och smakar som ett grovt mörkt bröd.



I morgon är det vägningstajm för mig, men hittills är det - 2,5 kg sen förra torsdagen. NÖJD!!



Kram Kram

2011-01-19 @ 08:41:55
Postat av: Elin

Kan rekommendera A3. Trodde att det var lite snobbställe, men tom sånna som jag platsar. Roliga pass och bra maskiner har de oxå. Inte så dyrt om man binder upp sig på ett år. Jag skippade mina tidningsprenumerationer och har dragit ner på snasket och vips så har man sparat in pengarna till träningskortet.

Kram och hoppas du hittar ngt ställe som passar just dig!

2011-01-19 @ 09:27:59
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Ida

Duktig du är!!!!

Kommer ju va slimast i stan till sommaren ;)

Mattias har laddat hem Zumba till mig som jag kör framför tv:n. Hur kul som helst å svinjobbigt! Helt gratis också...

Kram

2011-01-19 @ 10:31:34
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Ulrica: Ja, jag har sett att det där valnötsbrödet finns att göra. DOCK så är jag på tok för mycket mackoman fortfarande så jag vågar inte göra det där brödet, skulle överkonsumera direkt och så skulle kolhydraterna bli för många. Men sen, när jag gått ner 6 kilo, mitt första mål så ska jag göra ett sånt bröd! :)))



Elin: Ja, jag känner väl bara att 330 spänn i månaden är lite för mycket för oss just nu! Men vad kuuuul att du trivs där tjejen!! KRAM



Ida: Hihi, jaaaa men det finns ju oxå! Ser faktiskt riktigt kul ut måste jag säga... då kommer ju du oxå vara SUPERTAJT till sommaren! Hmm... kanske skulle se till att få hem den. Sen ska vi ju försöka slipa våra skivor som Milo ståt och åkt kana på... ja min Nintendo Wii Fit skiva som jag gråter blod över :))) KRAM

2011-01-19 @ 10:40:34
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har några träningsDVD om du vill ha. Jag har dubletter och använder dem aldrig iaf. Du kanske är duktigare än jag på att träna hemma.

Kram

2011-01-19 @ 20:49:35
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback