Dag 23 - Det här får mig att må bättre



Dag 23 - Det här får mig att må bättre.....

MIN FAMILJ, att se dom stå sådär uppradade totalt kramar om mitt
hjärta och gör att allt som känts jobbigt eller ledsamt snabbt förvinner.




MIN BEBIS UTVECKLING
... att se sin bebis utvecklas
till en egen individ. När man haft dessa tuffa vak-
nätter så har en jobbig natt snabbt glömts bort när
man fått titta på den här skatten dagtid.




MINA VÄNNER.... känner jag mig låg kan man förlita sig på vänner.
Min Morian t ex, henne kan jag alltid ringa till och beklaga mig när
något känns tufft eller bara ledsamt. Samma med min Kattis...




HUMOR.... är det nåt som kan få en att må bra så är det humor. Spex,
ironi, att kunna driva med sig själv, att kunna BJUDA på sig själv. Det
om nåt kan få en att bli glad igen!




KÄRLEK... är det nåt som kan få mig att må bättre så är det PLENTY
OF LOVE från sin käresta.




ETT GLAS VIN... ja, har man haft en jobbig vecka
kan jag tycka att ett glas vin kan få en avslappnad
och få mig på bättre humör! :)
Att dessutom sitta på
"ballen" en varm sommardag går inte av för hackor!

Skönt att det finns mycket som oxå kan få en att må bättre. Oftast är det de små sakerna som gör det. En kram av Tony när man är lite nere, ett fint ord från nån av mina söner, ett älskar dig från syrran, en klapp på kinden av mamma, ett telefonsamtal från en vän du tänkt på. Listan kan göras lång. Nu när jag letade fram dessa bilder kände jag hur jag blev lite gladare genast, så SÅÅÅ lite kan det handla om. Ta fram ett gammalt fotoalbum och klicka fram glada bilder kan rädda en hel dag!

Livet är fint Ninis!


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback