VÄGAR / MÄTAR DAG V. 4



Ok, jag har gjort 4 hela veckor och 5 dagar i min
LCHF livsstil. Idag hade jag mätning av hela kroppen.
Har bara mätt midjan sen jag började....


Idag kan man säga att jag kört på i en hel månad. Det har vart en berg och dalbane månad skulle jag vilja säga. Jag har haft svårt att hitta balans och gottat mig på LCHF lite väl mycket. Jag har inte FUSKAT.... OBS OBS OBS. Inte en endaste gång faktiskt. Men jag har gottat mig på LCHF. Det får man nog vara lite försiktig med, i varje fall jag. Husbandet har inte behövt vara det men... JAG. Som med allt annat! SUCK, men så är det ju. Vi kvinnor har det svårare, bara att konstatera. Skillnaden den här gången är att jag vägrar ge upp. Även om vågen inte är snäll och jag inte går ner i vikt i den farten jag hade önskat. Men den här gången är det jag som bestämt mig, det får ta den tiden, allt svett, alla tårar och allt slit det vill ta. Ner ska jag och smal ska jag bli. SÅ är det. Sen har jag nästan glömt en sak.... måtten!

Ok, idag vaknade jag då upp till en stor dag i min LCHF värld. Vägning OCH mätning! Jag blev väldigt glas och väldigt överraskad ska jag säga. Hade ingen aaaaaning om att jag hade tappat som jag gjort. Visst har jag känt på kläder, men inget överdrivet. Så ja, jag blev överraskad.

Mina mått:

MIDJA: -8cm
ÖVERARM: -3cm
BRÖST: -4cm
RUMPA: -7cm
LÅR: -2cm
VAD: -2cm
KNÄ: -2cm
HALS: -0,5cm
AXLAR/ÖVERKROPP: -4cm
BUK: -4,5cm

TOTALT: -32,5 cm




Jag hade ju oxå gått upp i vikt i veckan. Sådär otäckt som jag skrev om. 1,2 kg för att vara exakt. Sen gick jag ner och sen gick jag upp igen. Så denna veckan med denna mer strikta LCHF och inget gottande så har jag tappat 1 kg. På min våg här ovan 0,3 kg pga detta jojjande som varit.

Det känns skitbra just nu. Jag kollade med en sticka i morse och jag ligger näst högst på ketosstickan. SÅ det förbränner som det ska och kroppen gör sig av med det som måste ut för att förbränna rätt. Dessvärre är PMS på ingång, 1 vecka kvar till mens så jag antar att det kommer komma in en del vätska i kroppen nu vilket gör att jag kommer svullna. Men skit i det nu. Jag är nöjd med den här dagen i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Ewa Svensson

GRATTIS!!!

2011-02-04 @ 08:14:42
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: Madde K

Som sagt stirra dig inte blind på vågen. Det är mest cm som räknas och syns. Trevlig helg på dig!



Kram Madde

2011-02-04 @ 09:08:20
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Tack rara!

2011-02-04 @ 09:51:32
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Wow vad många centimeter! Härligt!

Önskar jag hade mätt mig från början jag också. Hade nog varit bättre än att stirra sig blind på vågen.

Här är PMS på intågande också så jag borde nog skippa vägning under minst en vecka nu.

Trevlig helg! Kram!

2011-02-04 @ 09:55:07
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

A: Ja håll dig för fasen. Skit i vägning en vecka... så det blir 2 veckor. Då tror jag att det blir skillnad. Sen måste du mäta. Skitkul idag och se att det händer nåt i alla fall... trodde ju inte det! Men det händer! KRAM på dig!

2011-02-04 @ 10:03:08
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Carin

Tack för den sanna inspiratör du e för oss andra som stampar på samma vikt trots bra lchf.. Men en sak, jag har köpt för låg fetthalt på grädden, dvs 36% ist för 40% för jävla Willys har ju bara småförpackningar i just 36%, så idag får jag ge mig ut o leta grädde istan..haha

2011-02-04 @ 11:25:39
URL: http://kryddalivet.blogg.se/
Postat av: Åsa Iseby

Tusan vad bra jobbat tjejen!

Själv står jag still efter två & en halv veckan körande... Men men det är väl bara att bita ihop och fortsätta!

Kram kram

2011-02-04 @ 21:02:00
URL: http://www.iseby.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback