Vägar dag VECKA 5



Vägardag idag. Vågen stod tydligen helt still denna
veckan, inget har hänt. Däremot är det mensvecka så
jag är glad ändå. Förr har jag ju gått upp men det gör
jag inte nu.....


.... däremot har jag en finnfarm på min haka. 3 stycken har letat sig dit och är ÖMMA. Antar att det är just min mensvecka som gör det. Att det är då huden exploderar ut allt sitt skit och gör att mina landsmaninnor ploppar upp. Jag har inget bra knep mot finnar. Jag vet att när man var yngre så körde man tandkräm. Sen hade man en svedd, lite frätt fläck där istället. Sen fanns det clearasil sticks som vi köpte kommer jag ihåg. Finns dom kvar? Det är mer eller mindre en slags coverstick men i just den så fanns det även medel mot själva finnen.

Blev ju tvungen att googla....



... det verkar finnas kvar! :)

Men det kanske var när man var fjortis man använde den?! Numera så ska man ju (som jag lärde mig i sminkskolan) tänka på att tvätta sitt ansikte morgon och kväll. Men när inte det hjälper, för DET skiter mina mensfinnar i kan jag lätt påstå! Fasicken, man kanske skulle ta och köpa sig ett sånt däringa stick? Nån som kör det? Funkar det? Det står på förpackningen att den förebygger oren hy samtidigt som den döljer.

Jaja, det blev visst ett sidospår här nu i det här viktinlägget.

Nåväl, jag kämpar på. Jag fuskar fortfarande INGENTING. SÅ STOLT FÖR DET! Inte nåt, inte en endaste gång. Jag trivs med LCHF och känner att det kan vara ett sätt att leva för resten av mitt liv faktiskt. Husbandet fortsätter att gå ner i vikt nu när jag är så strikt förstås. Jag tar på mig skygglapparna och låtsas som att jag oxå gör det. Man blir bara så sur och trött när det inte går lika snabbt för mig. DOCK ska jag säga att ungarna faktiskt igår sa att "Mamma, det syns att du gått ner i vikt nu! På magen. Sen är din dubbelhaka mycket mindre!" ..... va? Inte illa pinkat va? Dubbelhakan är mindre t.o.m. I ärlighetens namn så börjar jag själv känna att jag gått ner. Vissa av mina tjockisjeans börjar bli för stora, jeans jag inte kommit i kommer jag i så jag ska inte klaga. Att kroppen omformas vet vi ju, och med LCHF måste man tänka cm, läser man på nätet och på proffsen så vill dom ju knappt att man ska väga sig. Men jag vill väga mig och jag vill att vågen ska gå ner, och det gör den, men jäkligt sakta! Det SKA inte gå fort, det ska gå långsamt och det gör det ju i alla fall på den här fronten, sanna mina ord! Mätning om 3 veckor igen, får se om det hänt nåt då oxå!

Jag fortsätter köra på jag. Det känns jäkligt bra och jag tror att jag kommer att gå ner allt bara jag håller i och låter det ta den tiden det tar!!

Hur går det för er?





Kommentarer
Postat av: Ida

Va duktig du e! Inge fusk alls... snacka om stark karaktär! Själv har ja ju inga kilon å kämpa med men ska ju tajta till mig en del... sluta precis att amma å tror att det är ägglossning eller mens på g för den här veckan har det blivit en chokladsnögubbe från lindt (sjukt sjukt goda) varje kväll(!!!)

kan inte låta bli att köpa dom på willys å kan ännu mindre låta bli att smälla i mig dom när dom ligger å ropar på mig från skafferiet :)

tränar ju lite iallafall............... :)

2011-02-11 @ 12:35:30
Postat av: Cissi

Vad duktig du är som kämpar på!

2011-02-11 @ 14:48:58
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker du kämpar på jättemycket, du är ute och går tidiga mornar som ingen annan knappt gör, själv har jag börjat på Friskvårdarna 3ggr i veckan så nu börjar de hända saker :)

Ha en bra fredag! Kram

2011-02-11 @ 16:41:06
URL: http://annaadanirsvardag.blogspot.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback