Gårdagen och Melodifestivalutlåtande



Även om jag var risig så tog vi oss ut, inte en dag
till inne tänkte jag. Smink på och så drog vi. Började
med att köra runt i bilen. Milo somnade och vi skulle
hämta thedde om 45 min. Nu har vi kollat alla
nybyggda hus i alla fall.... i hela stan! :)




När vi ändå var i farten så blev vi kvar för att se
Theddes innebandymatch. Milo mutades med lite
chokladmuffins och jordgubbs MER.





Den här hallen är husbandet uppväxt i. Här har han
svettats på gympan med sitt stora krulliga hår och
snea glasögon. PLUTTEN!




Familjen... Milos min ser inte snäll ut! :) "Ge fasen i
min chokladmuffins!"





Sen fastnade tydligen den minen.... PUSS




Senare landade vi hos Hans och Madde. Det här
underbara snacks bordet fick jag bara titta på. Som
tur var så fick jag givetvis lite grönsaker och dippa
istället. GOTT!
Lite risig som jag vart så passade det
ypperligt...




O så en till sån här bild..... bara för att! :)




Vi kollade såklart på melodifestivalen. Kan inte rå
för´t men jag tycker verkligen att hon A-teens Marie
är lite too mutch! Lite för klämkäck som jag inte fixar.


Vi måste snacka melodifestival. Vi börjar med programledarna. Rickard känns genuint äkta. Det känns som han är sådär när han står på ICA och snackar med en polare. Marie vet jag inte, det känns som hon artikulerar varje ord sådär överdrivet. Öppnar munnen stort och sen nickar hon till efter varje mening hon avslutar lite sådär klämkäckt buskis aktigt. Jag tror att bruttan är en genomgo tjej men som programledare.... too mutch! Dock så är hon sjukt jäkla snygg alltså! Vilka ben? Vilken kropp? Igår såg hon ut som en dröm!

Jag var så inihelvetes förbannad igår när vi tittade på melodifestivalen. Sverige har tappat greppet totalt. Hur i helvete kan Linda Bengtzing gå vidare? Folkkär? Jamen kom igen.... Det skiter väl hela jävla världen i när det är euorvisionsdax! Jag fattar inte grejen. Låten lät som alla hennes senaste låtar och jag spyyyyyyyyyr! Det knottrar sig på min kropp och jag vill slå nåt! Men skit i det. Går igenom låt för låt:

MELODY CLUB
Varför inte? Den var inte jättebra men jag lovar att jag inom en snar framtid kommer att höja lite extra på radion när låten spelas. Det här är en låt som behöver gnagas in, och tro mig... det kommer den göra! Synd att den inte gick vidare till andra chansen, det hade jag gillat!


"EN TJEJ SOM JAG GLÖMT NAMNET PÅ"
Kanske för att den var så intetsägande. Den var varken bu eller bä, den var filmjölk i filmjölks sverige. Hon lallade på i sin turkosa dräkt och vi satt och snackade i soffan. Helt ointresserade. Då är väl inte låten bra va?! Hon var söt och jag kan tro att jag hör låten i vår och har glömt att det var en melodifestival låt.


LASSESTEFANZ
Nej nej nej nej nej nej nej och åter nej! Varför? Jag bara undrar, varför? Ok, det ska vara ett brett startfält. Men kom igen. Cowboyhattade farbröder.... NEJ. Varför? Varför?


PRITCHARD
Nu börjar vi snacka! Jag gillade den här starkt! Det var en powerballad som fick mina lår att bli knottriga av rysningar och det drog i hela ansiktet. Så känns det för mig när jag tycker att nåt känns mäktigt. För det gjorde den här. Jag tyckte hon gjorde den kanon och jag tyckte HELT klart hon skulle fått gå direkt till Globen istället för kycklingtanten med gula höga stövlarna. BLÖÖÖ!


FERNET
Jag har så svårt att vara opartisk här. Jag har nämligen gillat den här snubben i fleeeera år. Jag gillade honom redan direkt efter att han asvlutat på fame factory, på den tiden hette han inte Anders Fernet utan Anders Johansson. Jag verkligen avgudar hans röst och ville så gärna att han skulle få gå vidare. Men när jag tänker efter så var nog låten lite för svag och jag känner att hans röst inte riktigt kom till sin rätt, det lät liksom för högt. Men jävlar vad duktig han är ska ni veta!


LINDA KYCKLING BENGTZING
Här skulle jag kunna rabbla alla ord jag drog igår kväll. Scheisse vad jag INTE ville att hon skulle gå vidare. Men VARFÖR skickas den här bruttan vidare för? Igen liksom, VARFÖR? Alla kan hennes jävla trallvänliga låtar nu, hon är folkkär men vem bryr sig när det gäller? I Europa kollar dom på henne och ba.... OK, NEXT! ALLTID så byggs hennes låtar upp så man riktigt ser hur hon nästan skiter på sig för att hon tar i från tårna.  KLÄMKÄCKT.... VIDRIGT! HUR kan sverige vilja ha henne till globen? Vart har nytänkandet tagit vägen? Varför är vi kvar i början av 90 talet och grötar runt med den här typen av låtar, fortfarande??? Europa går vidare, men Sverige står kvar i en avgrund av pippigulklädda duracellkaniner med dom fulaste stövlarna jag nånsiin sett! Så, där tror jag att jag fick fram det jag ville ha sagt!


NICKE BORG
LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE IT! LOVE IT, LOVE IT, LOVE IT! ALLT var rätt. Hans hår, hans kors i örat, hans kläder, hans röst, hans scenspråk!!! WOW säger jag bara, det var så sjukt cooolt så jag satt med öppen mun och bara stirra. Han klädde av sig jackan och fortsatte riva av det där gitarrsolot. Ämen, TACK FÖR KAFFET god damn it. Sååå cool snubbe, sååå bra lååååt.... jag vill att han vinner hela skiten! Europa kommer ÄLSKA det här!


LOVE GENERATION
När låten började så lät det som nån inte riktigt hittade tonen. Det lät surt och jag hajjade liksom till från dipskålen och undrade om det var en soundcheck. Men låten hade börjat. 4 bruttor, basordet är porrigt/sexigt/åmigt i 180. Kom igen nu tjejer, nu porrar vi till det så karlarna i sofforna dånar av. Måste säga att dom var supersmickrande för figurerna dom där dräkterna. Ska kanske kolla med mamma om hon kan sy en liknande? :) I alla fall. Nej, jag tyckte den här var liksom. Aha, ok. Står jag på nån krog nånstans med en vinare innanför västen kommer jag säkert dansa röven av mig till den, men vidare i en musiktävling skulle dom inte.

INPUTS?

Jaha, den här dagen då? Jag känner mig bättre, vet inte vad jag hade i förrgår och igår. Men det känns bättre nu i alla fall! Ska fixa mysfrukost till familjen. Söndagsfrukost likt hotellfrukost blir det idag. Sedan får vi se om vi hinner till IKEA en sväng, har lite ärenden där, det är kul med ärenden till IKEA. I eftermiddag ska husbandet döma lite innebandy så då får vi se vad vi gör.

Ha en fin söndag alla!



Kommentarer
Postat av: jama

I agree!



Jag o karln bara dog när Nicke Borg drog igång. MY GOD! Sååå bra, så cool snubbe. Det kändes lite "nytt" på nåt sätt, i Melodifestivalsammanhang. Coooool!



Annars så..ja men jag kunde inte sagt allt detta bättre Nina! :)



Kram.

2011-02-28 @ 21:38:50
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

....och även när det gäller Marie - YEPP too much. Jag klarar inte hennes röst riktigt. Den låter alltid så där lätt darrig, som att den skär sig till slut. Uäääk!

2011-02-28 @ 21:39:42
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: thedde

varför tar du inte kort på mig nån gång :P

2011-03-02 @ 08:03:06
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback