Veckans SMINKTIPS


Nu är det ju sommartider och sminktipsen haglar inte tätt. Men nu bjuckar jag på ett jättebra tips som jag själv använder mig av mycket såhär i sommartider.


Det här är ett jättebra knep att få till en solkysst look. Dessutom så brukar man kanske ha sin fundation från vinter/vår kvar med en mycket ljusare ton än vad ens ansikte är på sommaren. Då brukar jag göra så att jag tar min foundation och så blandar jag ihop den med med lite av min dagkräm. Sen smular jag i små korn av ett solpuder. Det gäller att inte göra det för mörkt bara, man vill inte ha nån fjortiskant på käklinjen ju! :) Detta är ett jättebra sätt att köra under sommaren och fram emot hösten i takt med att man tappar sin sommarfräscha bränna. Det jag känner med att blanda ut sin foundation är att den inte blir så tung och täckande utan täcker snyggt i ansiktet utan att se kakig ut. Man vill ju att solbrännan ska lysa igenom men ändå ha slät och fin hy.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilka bra tips! Jag får nog ta och köpa ett nytt solpuder i taxtfreen när vi åker till Mallis. Tack för kommentaren, det är inte lätt när de slår sig de små man blir så chockad, jag har gråtit några tårar nu på morgonen och det verkar ju "bara" varit armen som först tog i som tur var och huvudet klarade sig. Hoppas ni får en fin dag! kramar

2011-08-04 @ 09:09:28
URL: http://theperfectwife.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Gu vad kul att verkligen kunna detta med makeup :) en annan spacklar liksom bara på känn...

I dag var första dagen jag använde solpuder denna sommar, jag har min blekaste sommar någonsin så jag har bara kört på aprikos rouge men i dag så :)



ja herrejisses tänk att du har en son på 15 år, du är ju bara barnet ;)



Kramar

2011-08-04 @ 22:36:07
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback