Flytt


Ni minns den här kaosen va? Såhär såg det ut när vi gick för att sova den första natten. Inte så kul och än mindre kul att vakna till.




När sedan dessa underbara kvinnor dök upp blev det annat ljud i
skällan. Liisa, mammas väninna, köksade hela dagen. Lagade mat,
fixade kaffe och fika, diskade och plockade upp kök. Mamma och
svärmor tog tag i den där stora säcken med omaka strumpor! :)))
Tack vare dessa människor fick vi liksom ordning på 1!!!! dag! Snacka
om LYX och vi är sååå tacksamma för all hjälp!


En liten text som satt i hallen.....


Sen kom våra "grannar"!!! Nu bor vi inte många meter ifrån Hans och Madde, svåger och svägerska.


Jaha, igår så var det en fixa dona dag. Vi åkte till IKEA på dagen och
handlade lite småsaker. På kvällen så var det lite kräftkalas hos
Kattis & Beijne. Så himla bra fixat allting. Supertrevlig kväll blev det,
men inte så sen då Milobebis var hos min mamma och pappa.





Här är då lite bilder som jag nyss tog. Som ni ser så ligger det en
karl i soffan och en Milobebis som äter frulle. Husbandet är jättesjuk.
Han har värsta sortens magsjuka och hög feber Tycker så synd om
honom. TUSSEN!!!
Det är vardagsrum och vår lilla hall, vi har typ 2 hallar och det här är
en av dom.


Godmorgon vänner! Det är måndag och detta blir sista veckan för oss att vara hemma med Milobebis. Nästa vecka är det dax att gå på förskolan igen. Sötisunge, det har varit så härligt att ha honom hemma. Ja, husbandet är sjuk som en hund. Stackars har sprungit på toa hela natten och nu ligger han i hög feber i soffan och sover. Fy farao, nu kommer den väl smitta resten av familjen oxå. Inte kul.... jag HATAR ju verkligen magsjukan (vem gör inte det) så inihelskotta. VIDRIGT är förnamnet. Nu har man ångest för det oxå då, får se när det slår till på oss resterande? Håll tummar att vi slipper.

Jaha, idag skulle vi få hit Elliots säng och killarnas TV apparater var det tänkt. Vet inte hur det blir med det nu?? Ja nu när han är så jäkla sjuk. Får ringa nån som kanske kan hjälpa. Själv har jag överansträngd handled och vänster axel så jag får knapra Ipren. Vi är som 2 urskitna päron jag och husbandet, the leftovers. Totalt slutkörda. En flytt tar fan kål på dom flesta skulle jag tro. Idag börjar "alla barnen" veckan för oss. Men det blir itne riktigt alla. Thedde åkte nämligen raka spåret från sin fotbollscup i Örebro till flygplatsen i Västerås för att åka till England i en vecka. Min faster med man bor där så han ska bo där och "få göra" London. Kommer hem på lördag. Får inte se han på hela veckan... skönt att skolan börjar snart så att det blir lite ordning igen. Har knappt sett ungarna på hela sommaren känns det som! =)

Idag får jag och Milo hålla oss undan pappan i familjen så inte vi får den där vidriga magsjukan. Tänkte packa ner Milo i vagnen snart och ta en promenad här i trakterna. Nu ska jag ju hitta nya promenadstråk och lära mig att hitta här ute så vi ska ut och göra Fjärsa snart. Kanske besöka vårat lilla ICA vi har här. Ska vara dyrt har jag hört... och lite dåligt sortiment. Men så är det väl på landet. Det är nu storhandling får ett nytt ansikte! Torsdagar ska nog bli min storhandlings dag....

Vilka dagar storhandlar ni på? Storhandlar ni alls? För hur länge? En vecka eller flera veckor?








Kommentarer
Postat av: A

Wow, vad fort ni kommit i ordning! Ser så fint ut!



Apropå storhandling; vi brukar nog handla för veckan på söndagar. En perfekt dag, tycker jag. Lite folk och det är nästan så jag och mannen tävlar om vem som ska få åka. Lite skönt att strosa runt på egen hand med en lista och bara plocka det som man redan planerat. :)

Men på torsdagarna brukar det bli en sväng till, för då helghandlar vi. Vill aldrig planera för långt innan vad vi ska äta på helgen, utan liksom känna efter vad vi är sugna på. Och så köper vi fredagsmys och godis och sånt då också. :)

Nu på sommaren har vi dock handlat lite när som helst...men nu är det tillbaka till rutinerna. :D

2011-08-08 @ 10:25:57
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Veronica

Ser ju jättefint ut och helt underbart att ni fick sån hjälp från oväntat håll!



Jag försöker att veckohandla, men oftast blir det en handling igen till helgen!



Kram på dig!

2011-08-08 @ 11:29:25
URL: http://himmelochhav.blogspot.com
Postat av: Jennie

Bästa dagen att storhandla är tisdagar, då får butikerna påfyllning av varor och det mesta är färskt!

2011-08-08 @ 11:30:09
Postat av: Kirsi larsson

Hej! Har följt din blogg ett tag, det har blivit många skratt..

Vi veckohandlar på söndagar. Kram kirsi

2011-08-08 @ 12:48:22
Postat av: Madde K

Vi storhandlar oftast på söndagar för då kan man handla för hela veckans middagar. Sen blir det oftast en handling på torsdagen eller fredagen inför helgen.



Skönt att komma i ordning så fort,,just nu har vi ett enda kaos hemma känns det som och då har vi inte ens börjat packa ännu :( Kram M

2011-08-09 @ 08:01:12
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback