Fint i vaserna





Jag har haft lite funderingar kring vad jag ska hitta på att ha i mina fina bambuvaser i grått? Under flytten så gick fejkgräset som jag haft i totalt sönder och såg ut som nåt katten släpat in. Sen dess har dom stått tomma.


Igår när vi var ute och åkte på lunchen så passerade vi nån kvist på marken. "Stanna" sa jag till husbandet. Klev ur och så tittade jag på kvisten. Sedan började detektivarbetet att hitta var den kom ifrån. Till slut hittade vi dom på ett ställe med väldigt högt gräs. Detta är alltså någon växt som torkat ur. Jag hittade även sådana som inte hade torkat ännu och då var den grön. Tyckte att dessa gjorde sig alldeles fantastiskt bra i våra vaser. Dock så satt dom som berget i backen så vi fick använda oss av en spackelspade vi hade i bagaget och typ hugga av dom.

Fattas bara att dom nu är giftiga eller fridlysta.

Kommentarer
Postat av: Therese

God Förmidadg..:) VIlka fynd man kan göra i naturenm helt underbart att använda sig av vad som finns och inte bara handla heeela tiden.. Händer hos er idag då, nåt kul hoppas jag.. Ha en fin fin dag.. Kramis

2011-08-25 @ 09:52:06
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Anna K

Du är en hejjare på att fota Nina... verkligen super fina bilder, som fångar ögonblicken. Bilderna på Milo i inlägget innan vart helt underbara..

Era barn kommer att vara lyckliga om ett x antal år.. när de visar sina familjer o barn, alla fina bilder o ögonblick som ni fångat dem på. Jag själv är urdålig på att använda kameran, skamligt tamefaen :( Det är knappt att jag minns att fånga födelsedagar, jul osv på bild.. En del ögonblick kommer ju aldrig tillbaka. Nä, nu ska jag nog skärpa till mig o börja fota lite mer...

2011-08-25 @ 22:04:31
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

TACK snälla Anna!



Ja, det är lite därför jag driver bloggen vidare, för att ha och visa dom när dom blir stora. Tänk om jag hade haft en sån möjlighet? Älskar ju verkligen bilder och kan idag bli uppriktigt ledsen när jag inte kommer ihåg att knäppa bilder. Som på min födelsedag.... Det gäller att vara disciplinerad, och våga be andra ta bilder oxå.



Kram på dig och hejja hejja med kameran!

2011-08-26 @ 08:37:41
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback