"The tvätteria"



Tog massa struntbilder med kameran idag. Även om
man tvättar, städar, packar och leker med Milobebis
så är det ju att en dag blir lång när man bara är hemma.




Till slut ville inte ens Milobebis lajja längre utan ville toktitta på sin film.
Jag har nästan blivit utbytt mot Blixten Mc Queen! :(





Så då roade jag mig med egopics. Såna där som det
ska se ut som att nån annan bara råkat knäppt. Men
egentligen står jag där med systemkameran och bal-
anserar den i handen och tänker att jag ska se lite
sådär oberörd ut. NÖRDIGT? Yes.


Ok, denna dagen har övergått till kväll och äntligen sitter jag här i min soffa och njuter av ett glas vin efter att ha ätit lite tacos. Det var så tråkigt idag eftersom jag blev mätt på en gång. Så jag hann liksom inte ens börja förrän jag var mätt. Well well, vad är väl en tacofiesta?! 

Det höll på att bli lite smått kaotiskt idag. Vi har en tvättstuga som ALDRIG är bokad. Den känns lite som min tävttstutga. Jag fixar och donar därnere. Plockar och städar och dammar. Vår portis har berömt mig för att jag är så duktig i tvättstugan. Då känner jag mig som om jag är 10 år igen och tandläkaren berömmer mig för att jag varit så duktig. Jag växer flera meter och förväntar mig ett bokmärke.
Men i alla fall. Ett litet sidospår. Jag brukar bara knalla ner så vet man att det är ledigt. SÅ är det verkligen. Ok, idag laddade jag då vagnen full med tvätt, tog på Milobebis sina tvättstuge tofflor och så åkte vi ner, i hissjäveln. OOOOOKEEEEEEEEEJ.... bokat hela jäkla dagen! HELA dagen!!! Aldrig hänt förr! Kände att svetten började sippra i min panna då jag helt räknat med att tvätta åt Thedde innan han skulle till Lindköping. Det var bara att packa ihop sig tillbaka till hissen. Den där jävla hissen som jag är så rädd för att åka varje gång. Ni vet storyn med att Milo skulle stå och titta på sin flintiga mamma då vi fastnat och jag blivit galen och slitit av mig håret?! Varje gång är det hjärtat i halsgropen. FAN.... I alla fall så kom vår portis precis när vi skulle kliva in i hissen, eller jag tror att han portis. Jo, han är det. Jag bestämmer det. Jag beklagade mig att det var så typiskt att det var fullbokat just idag när Thedde behövde massa rena kallingar och innebandykläder med sig på resan.

"Men du, det är ju hon längst ute på loftgången som tvättar. Jag ska prata med henne och kolla hur länge hon ska tvätta. Sen kan jag höra av mig till dig om hon blir klar tidigare!" säger vår underbara portis.

"Va? Nämen vad gullig du äääääär" säger jag och känner att svetten börjar gå tillbaka. "Åh vad glad jag blir, ja hör av dig om det skulle vara så då" säger jag och beger mig in i den förbannade helveteshissen. Milo bestämmer sig för att hoppa i hissen och då drabbas jag nästan av hysteri. Han tittar lite konstigt på mig när jag fräser så fragdan flyger ur munnen: "NEJ, INTE HOPPA!" Vi kommer upp välbehållna och jag är återigen lättad och får lite dåligt samvete för att jag beter mig som en galen.

Det plingar på dörren, det är hon längst ut på loftgången, hon säger att hon tvättat klart. Detta är grannsämja mina vänner, det är sånt här som är så avgörande för trivsel i ett hus. Gulliga grannar som bryr sig om varandra. "Ja jag hörde att din son skulle bort idag och att du räknat med att tvätta" säger hon glatt. Så ner igen dåra. Milo hoppade inte i hissen och vi klarade ytterligare en färd både upp och ner. PIUH!

Slutligen då så lyckades jag tvätta klart allting och packa. Ja, medan min pubbeunge satt bredvid och titta på. Curlingförälder? Jag? Näj för faaaan.... :)

Så... nu har jag ordbajsat lite om den här dagen. Vinet börjar väl ge sig tillkänna. Jag tål ju ingenting längre, ja sen jag började med LCHF har det blivit väldigt billigt på alkoholfronten. :) Nu ska jag hålla Elliot sällskap och titta på TALANG. Första gången för mig.... Ha en trevlig fredagkväll nu bloggisar.  PUSS


Kommentarer
Postat av: Ida

åh, man blir ju såå glad för såna där saker! härligt me glada grannar å trevliga portisar :)

fantastiskt va vacker du är nina!

sån skönhet i ditt röda hår.

kram kram

2011-04-10 @ 21:08:27
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Men min Ida! Vad snäll du är hjärtat <3



TACK för fina ord!

2011-04-11 @ 08:22:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback