Hela påsken i bilder!


På väg ut från dörren i torsdags. Jobbade förmiddag
sen tog jag kidsen med mig för inköp till ftg på efter-
middagen.


Vi börjar med torsdagen. Skärtorsdagen. Finlands nationaldag har ni väl alla hört talas om! :))) Den gamla.... Vi hade det så mysigt på eftermiddagen. Killarna var så duktiga när jag först avverkade alla mina ärenden till företaget. Sen hann vi även med lite som dom tyckte var skoj. I kör sa dom att vi skulle till leksaksaffärn för att leta reda på "Bärgarn" från BILAR åt Milo. Tror ni den fanns? Den finns inte att få tag på NÅGONSTANS! Är det någon som vet var "Bärgarn" finns så säg till. Dock så fanns det en hel del annat åt pojken (som man gärna skulle vilja köpa).... kolla bara in allt det här:


En Blixten Mc Queen cykel! 1200 kr tror jag den kostade!


Självklart ska det ju vara en likadan cykelhjälm. ;)


En scooter.


Den här vattenflaskan fick följa med hem till Milo.


Och det här sandlåde setet! Sen fick han ju en gigantisk Blixten
fast i blått! Han ÄLSKAR DEN kan jag meddela!


När man sen är på väg ut från leksaksaffären så kan man sätta sina
barn i denna oxå! :) Det är helt crazy!



Sedan åkte vi vidare och testade Kinect.
Men HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ.... hur kul var inte det då? Elliot
började....



...sen Theddes tur.....



...sen var mamma Nina med på ett hörn. Jag kan inte låta bli när det
kommer till spel. Älskar spel och skulle helst vilja ha ett stort spelrum.
Om jag blir rik nån dag ska jag ha det! :)


Sen fick killarna bestämma var vi skulle äta. Pizza Hut... var annars?
Själv åt jag en sallad och dregglade faktiskt lite när killarna hämtade
slice efter slice. :)


Kolla in den här helt underbara cykeln? Visst är den härlig? Kan se hur
Milo och jag brassar omkring med den här. Milo i barnstol i fram med
en festis och jag svettig kämpande på sadeln! :)


Det var vår torsdag. Kvällen bjöd ju som sagt på grillat och allmänt mys. Stora killarna såg vi knappt röken av denna helg, dom har haft fullt upp med att hålla sig med kompisar och besöka tivolit i stan. :) Precis som det ska vara när det är påskledigt och vädret är helt underbart!

Sen på fredagen så hade jag ju tjejfest här hemma. Tyvärr så blev bilderna i min iPhone så dåliga så man ser knappt vad det föreställer så där kan jag tyvärr inte bjuda på några bilder! :( Jättetrist. Man ska vara duktigare med att ha med sig den vanliga kameran. Helt klart.

För övrigt har helgen bestått av mycket:

...för mig! Och.....


...det här för husbandet. Filåt "Husis".... :) kunde bara
inte låta bli! Han ÄLSKAR solen min man, han är häst-
längder ifrån mig när det kommer till solen. Jag får
tuppjuck efter ett tag medan han kan ligga i TIMMAR!!


Dock så har det blivit en hel del solande för mig med.
jag har dock haft solskyddsfaktor 30 på mig. Solen
är grymt stark såhär i början och min hud bränns så
lätt.


Milo bäddade vi ner på en dyna bakom våra solstolar
i skydd från solen. Här låg han och lekte med våra
telefoner och njöt av livet.


Påskliljorna på bordet!


Det har blivit mycket fikande på balkongen oxå. Tänk så härligt det
är att våren äntligen är här!


Igår eftermiddag for vi ut till Hans och Madde. Svåger
och svägerska. Satt ute och njöt där oxå.




Man kunde verkligen vara barfota! :)


Milo hann att få världens bula i pannan efter att ha kutat in i hörnet på
bordet. Ledsen en stund med det gick över ganska så fort.


Den här poolen kommer säkert Milobebis plaska i en del i sommar.
Det gjorde han förra året och älskade det...


Husbandet och Anton byggde cykelhopp. Anton har en sån trixcykel.


Sandlådan som är så kul, här med kusin Maja som sällskap.

Vilken påsk vi haft hörrni? Ur vädersynpunkt måste detta varit den mest underbara påsken vi någonsin haft. Jag tror att vädergudarna visste att vi alla behövde en rejäl dos fint väder nu när alla är så jäkla lessa efter vintern. Så vi fick det med råge, typ "nu ska ni få så ni tiger" mycket.

Vår påsk har varit fantastisk. Saknar dock fortfarande en påskmiddag men det blidde inget för vår del. Kan tänka mig att ni alla varit på både 1 och 2 stycken. Lite avis är jag då jag älskar påskbord. Men men, vad är väl en bal på slottet. Buhuuuu... ;)

Nu kör vi igen dock, påsken är över men det är en 4 dagars vecka denna veckan. Det blir lite lagom känner jag. Ska sätta mig och göra en to do list för denna veckan nu. Är på jobbet och har precis gått igenom mailskörden. Det är då man vet att det varit långledigt! :)

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback