Bröllops sminkning


Bild lånad av duktiga fotografen på Novali Foto. Det är mina händer
när jag sminkar min vän Alexandra till hennes bröllop förra året.
Ett sååå vackert bröllop så jag var alldeles tagen....


Godmorgon lördag och Valborgsmässoafton! Idag är det alltså sista dagen på april och man skulle kunna säga att försommaren börjar fr om imorgon då det är första maj. Vart tar alla månader vägen. Nu måste man verkligen leva varje dag och njuta. Sommaren kommer att gå alldeles för fort annars.

Om en stund ska jag iväg och sminka en, vad jag antar, en väldigt nervös blivande brud. Hon kommer att bli såå fin. Ska bli ett sant nöje att få sminka henne idag. Hon har valt en lite mer vågad makeup för att vara en blivande brud. Hon ska ha en sotad variant med lösfransar och hela kittet. Häftigt.... riktigt häftigt med tanke på att jag hade exakt samma sminkning när jag och husbandet gifte oss. Jag ska fråga om jag får ta lite bilder. Har inte systemkameran hemma, och digitalkameran hittar jag inte så det får bli iPhone bilder. Snyft.... men men, vad gör man då? Har letat och letat, hur kan den bara försvinna?!?!

Ikväll kommer våra vänner på grillmiddag, sen besöker vi givetvis valborgselden. Vi blir nog 11 vuxna och en massa barn på det, härligt härligt!! Nu ska jag fortsätta packa mitt smink och förbereda lite för kvällen. Hoppas ni alla får en alldeles underbar valborg!

KRAM

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback