Vardagslyx?



Ikväll har vi bestämt oss för att festa till det med Tacos, fredagsmysets
tjuvstart skulle man kunna säga!

Husbandet har haft en sån där värdodag idag, ni vet när man fryser och bara känner sig orkeslös. Därför bestämde vi oss för att festa till det med lite tacos ikväll. Hela familjen ÄLSKAR tacos så vad passar väl inte bättre än det?!

För oss är mat en rätt central del när det kommer till umgänge och mys med familjen, det är då vi kan sitta tillsammans och njuta. Oftast så sitter vi framför TV:n för att det är ÄNNU mysigare! Ikväll kan man ju inte missa allt bra heller, LOVE TUESDAYS! 

Idag är en sån typisk regnruskig grådag då man ska tända ljus i hela lyan, plocka så det ser fint och mysigt ut, laga lite god mat, kanske hälla upp ett glas rött att njuta av. Vardagslyx!

Har ni nå vardagslyx såna här regnruskiga dagar?

Kommentarer
Postat av: jama

Du har rätt! En sån här trist dag ska man förgylla lite. Själv bytte jag i stort sett av karln i dörrn då han jobbar ikväll/natt. I morse va lämna vi barnen till 7:30 sen direkt utv.samtal på skolan, så jag kom senare till jobbet..va först hem o åt en mysig frukost tillsammans efter mötet. Kände att jag hellre ville vara hemma, bara han o jag, o hinna med vardagen lite. Måla klart i hallen kanske, o bara prata. Emellanåt hinner vi knappt med varann iom det jobb han har. Nåja.



Vi hade en period efter jag börjat jobba igen när andra barnet va fött att allt gick i ett, så vi införde onsdagarna till VÅR kväll. La barnen/de fick somna i soffan framför en film. Så åt vi senare middag o bara pratade. Ingen tv, ingen dator!



Ha en mysig kväll!

Kram

2010-10-19 @ 17:05:25
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh vad det lät mysigt. Säkert en bidragande orsak till att man orkar hålla ihop! Ja, det är ju lite så med massa barn i huset. Man får sällan tid över för varandra, det är mer soffhäng på kvällen och då halvsover man och orkar ingenting. Vi brukar göra sånt här då, när vi båda känner att det vart mycket så får man helt enkelt ta en vardagkväll och njuta av lite mys.



KRAM på dig!

2010-10-19 @ 17:55:06
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback