Lyckligt förhållande







Nåt gott måste jag gjort som fått en sån fin man. Igår var en sån här
dag. En dag som han är så söt så man smälter som socker. Han är
otroligt duktig på detta.... TACK!

Jag blev lite inspirerad av Cissis inlägg hon gjorde igår. Det var lite festligt att husbandet just igår överraskade med söta lappar och vackra rosor. Det är ju så hörrni, när man vart ihop (gifta) ett tag så är ju den där nykära perioden liksom "över".

Med över menar jag att man inte rakar varje strå på kroppen 3 ggr per dag ifall han nu skulle dyka upp på kvällen. Jag menar att man inte sminkar sig varje dag och att man inte har sina bästa bästa underkläder på sig ifall det blir lite humlbe in the djungle om nu kärleken dyker upp. Så var jag nämligen. Ja när husbandet och jag träffades. Det blev mycket köpa nya underkläder, smink och raka pullan stup i kvarten. Så var det.

Idag är det inte riktigt så. Idag får man vara glad om man hinner raka benen varannan vecka, råkar man dra upp brallan i dagsljus och se benen så tror man att det är ryska BRONTO BRITTA som flashat lite legs. Ryska BRONTO BRITTOR rakar inte benen förstår ni.
Underkläder då? Idag får man vara glad om man köper annat än sköna "inte så sexiga" trosor. Det är när sköna trosor liksom vinner över sexiga "kryper in i varje hål" trosor. O jaaaa, jag har köpt alla jävla sorter som finns. Det är Hanky panky, smankylanky och hela rubbet. FINNS INGA SKÖNA! Mitt ärsle äter upp allt!!! Självklart handlar detta oxå om uppoffringar. Jag offrar mig för lite sexighet ibland, självklart. Sen är väl hipsters trosor (som jag använder mest) inte så osexiga om vi nu ska vara krassa.
Smink? Jag sminkar mig ganska ofta ändå. Kan ju bero på att det är ett stort intresse. Kan oxå bero på att jag ser lite mer levande, frisk och vaken ut med lite smink. Utan så ser det mer ut som både syfilis, scharlakansfeber och influensor härjat här hemma. "Är du trött" är en rätt utnött fras när man är osminkad! Så visst sminkar jag mig, men inte till natten som förr! :)

Det är med barn då? Småbarn och tonåringar! Det är inte lite tid som går åt till våra små hjärtan! Den minsta kallar vi för det jättestora P-pillret. Ett 12 kilos p-piller. Han sover inte på nätterna och sjukdomarna har avlöst varandra. 2 tonåringar i familjen finns det oxå, behöver jag säga mer. SÅ humlbe in the djungle vet jag inte ..... nåväl och anyway. Ni som är i samma sits som jag vet säkert vad jag pratar om.

Till det viktiga nu då!

Det är HÄR man måste lägga i en lite tyngre växel. Man måste ANSTRÄNGA SIG! Det är här förhållandet verkligen får sig en prövning för att orka med att hålla det levande. Fast man har sina urtvättade hipsters trosor, finnar i hela pannan, 5 cm långa hårstrån på benen, ett 12 kilos p-piller i sängen och pullan har grott igen för längesen! Det är här dessa små chester i form av små lappar, sms, blommor, frasen "Jag älskar dig" blir så viktig. Jag har genomgått en separation och vet precis hur man glömmer varandra i t ex en småbarnsvärld. Vi hade 2 små barn och livet kretsade bara omkring det. SÅKLART. Inget fel med det. Men vi glömde bort OSS!

Så den här blombuketten man får, det här lilla brevet på datan när man vaknar. Det betyder SÅ HIMLA MYCKET. Det kan faktiskt betyda ALLT när man inte hinner med nåt annat. Nåt annat viktigt är oxå att ta sig tiden till varandra och åka nånstans, eller inte. Bara skaffa barnvakt och få vara ifred på hemmaplan kan räcka. Det är tex sällan jag och husbandet pratar färdigt våra meningar med varandra. Tid för reflektioner kring allt finns knappt. Utan det dagliga tar över handen. Nåt annat som oxå är viktigt är att komma ihåg att PRATA med varandra! DÅ menar jag saker som stör, saker man irriterar sig på... vad som helst. Allt måste ut, inte hålla nåt inom sig för då växer det till en ohanterbar bubbla som till slut brister, då kan det vara försent! Allt måste ut. Vad det än handlar om. OCH då är det ju så viktigt att få den här tiden till varandra där man kan diskutera ostört. Diskutera klart. Komma fram till bra saker som funkar för er!

A och O i förhållandet är nog småsaker. Småsaker som inte sköts blir stora saker i slutändan. Småsaker är det som gör det hela.... de stora sakerna är man så medveten om ändå, men inte de små. Mmm, lite reflektioner såhär på fredagsmorgonen!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad roligt, då är jag/vi inte ensamma ;)



Ibland måste man verkligen stanna upp och INTE GLÖMMA BORT VARANDRA!!!



Trevlig helg!

Kram C

2010-10-29 @ 10:14:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: ulrica

Haha.. jag lovar att skärpa mig dom få dagarna som Micke numera är hemma :).. då kan jag skita i allt dom dagar han är i Norge, eller?!



Kram Kram

PS! Ska ni på Joar i morgon?

2010-10-29 @ 10:32:20
Postat av: Cissi

Kul att du länkade till mig men den funkar tyvärr inte... Kram!

2010-10-29 @ 10:37:37
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Fru P

Så vackert. Så sant. Så 100%.



Ni kommer leva lyckliga i alla år!!!

2010-10-29 @ 11:08:03
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Elin

Hmmm, Micke kanske kan få gå en kurs hos Husbandet??? ;-)

2010-10-29 @ 13:06:01
URL: http://pitbullpaddansmamma.blogg.se/
Postat av: Nina

Cissi: ska fixa det, måste ha skrivit fel då :)



Ulle: Jaaa... Kom hit kl 18, lite förfesten här!! Kram



Pendlis: Glad o se dig häääär :)))



Elin: kan be honom skicka en offert hahaha....

2010-10-29 @ 19:23:50
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback