Kristallsjuka...låter glamoröst men....



Kritallesjuke dax igen!

Lördag idag. Natten har väl vart sådär. Det var fullmåne och jag vaknade av ett "kristallensjuke" anfall klockan 3. Efteråt är det rätt svårt att somna om kan jag meddela. Rör man huvudet det minsta känns det som du sitter upp och ner i en karusell som du under några sekunder. OBEHAGLIGT är bara förnamnet och jag önskar inte ens min fiende detta tillstånd. Jag borde uppsöka en öron, näsa, hals klinik för att få hjälp med det här. Jag har haft det till och från sen 2003. Började under en semester i finland där jag sökte akut för detta. Som tur var så är det inget farligt men som sagt, obehagligt. Denna omgång verkar ganska kraftig oxå, jag kan inte böja huvudet framåt för att t ex knyta skorna för då ramlar jag nog omkull. Jag kan heller inte böja huvudet åt sidorna eller bakåt, typ när man fixar håret. Ju mer stilla huvudet hålls desto bättre. Övrig tid så lullar jag omkring som om jag vore lite berusad.

Vi får se hur länge det håller i sig denna gången, längsta tiden är 3 månader... kortaste är 1 dag. Det bästa är att utsätta sig för dessa yrselattacker för då kan de små kristallerna hamna rätt av sig självt. Jaja, nu ska jag inte klaga mer. Det finns så mycket värre saker man kan råka ut för. Jag är inte dödligt sjuk och jag vet att detta går över förr eller senare.

Jaha, vad har vi gjort idag. Vi har hunnit med innebandymatch, vi har hunnit handla lite prylar till mina alster, vi har hunnit fika, gå på stan och kika och nu avslutar jag prylarna som är beställda. Åker ut med dom senare idag. Sen är det bara sätta igång med nästa beställning. Aaah, härligt! 

Ikväll blir en lugn kväll hemma. Jag kanske ÄNTLIGEN ska få tillbaka min underbara kamera som vart hos en kompis i ett halvår nu! Jag vet, jag suuuuger.... skulle ju hämtat den för 100 år sen. Men men, så är det när livet kommer emellan gång på gång. Husbandet har i alla fall ont i sin rygg och jag irrar omkring som om jag vore lite packad så vi håller oss på hemmaplan med hela familjen.

Hoppas ni alla har en skön lördag ♥

Kommentarer
Postat av: Länk till annan blogg om kristallsjuk

Trevlig och intressant blogg. Jag hittade en annan trevlig blogg som har tagit upp just kristallsjuka och skriver om dess problem och liknande....

http://navigeramera.wordpress.com/2010/01/12/kristallsjuka-yrsel-och-balansproblem/

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback