Härlig lördag!



YEPP! Potatisgratäng hos svägerskan blev det. På riktigt, det var
evigheter sen och det var fucki´n amazing!



Kul och se när mina alster får nya hem oxå!



Milo fick bästa platsen men värsta bästa kontorsstolen.
KORV VARE HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!!



Lite laj med farbror Hasse.



Kolla in den här allén? Otroligt vackert måste jag säga...



En långpromenad på 1 timme. Första dagen som mössan åkte på.



O min kille kan gå OCH sms:a samtidigt. Det ni.... :)



Väl hemma.... lite friskare, lite mer tränade och lite mer hungriga! :)

I fredags åkte vi då till husbandets bror med familj. Jag fick klippa dom lite fina sen bjöds det på übergod middag. Jag fick dricka lite vin och kände att jag behövde det i min PMS bubbla. Jag behövde potatisgratäng oxå. Sen kikade vi ju såklart på IDOL. Vad jag tycker om det får bli ett helt annat inlägg.

Idag har vi haft en urfin dag. Började med att SOVA TILL 09.00!!!!!!!! Milo oxå, jag var i svår chock så det var lika bra att bege sig ut på en långpromenad i rask takt. Min höft värkte som helvetet själv men jag bet ihop och knata på. Det är så det brukar gå över. Väl hemma blev det till att göra några "magisar", men se det gick inte. Jag har universums träningsvärk i magen så det var bara att glömma. Vidare så blev det att glo film, KNIGHT AND DAY med Tom Cruise och Cameron Diaz. Den var ju skitbra, precis sådär härligt amerikanskt överdriven och med känslan av att man ville vara Tompas lilla brutta. Jag gillarn....

Eftermiddagen har vi varit ute på ytterligare en promenad men i lugnare tempo för att bara kika runt på stan. Men serru... i den här SKITHÅLAN vi bor i så finns det inte mycket att titta på. En alkis har virrat sig vilse på torget har man att titta på, ja om du har tur vill säga. Annars så är det så dött så man nästan tror att vi missat nån varning om allvarlig livshotande gasläcka. Det är faktiskt jäkligt trist måste jag säga. Man vet att i större städer sjuder det av liv var man än vänder blicken. Uteserveringarna märker inte av någon höst om solen är framme, desto mer filtar som läggs fram bara. Här kastas utemöblerna in när tempen visar 10 grader. Att ta en öl mitt på dagen är mer en regel än ett undantag i en storstad. Det gör bara alkisarna i vår stad... annars är du konstig. Ja ni hajjar ungefär vad jag menar. MEN, jag trivs här, jag har ALLA jag älskar här. Dock så ska jag inte ssticka under stol med att jag många gånger saknat pulsen och livet som sjuder i stora städer. Vem vet, hade livet varit annorlunda med barnen och så så kanske jag inte bott kvar. 

Nåväl, nu väntar en tacokväll med lilla familjen. Jag har "jobbat" lite under dagen och känner att det ska bli skönt att krypa upp i soffan med dom och bara njuta av ledighet, lugn och lördagkväll. Det lär bli lite livat inatt på stan då det är OKTOBERFEST i stan. Vi får se om vi hör nåt. I morse hörde vi alla fall nåt som liknade en efterfest, klockan var halv sex när jag var upp på toa och då var det väl några stackare som satt och kämpa med en grogg och en krokig cigg. Been there, done that, got the t-shirt! :))

Ha det najs ikväll. Vad ni än gör. ♥ 

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback