Torsdagmorgon och curling



Godmorgon puppor! Idag är det redan torsdag och jag fattar
verkligen inte var denna veckan tagit vägen?! Det är ju helt
sjukt vad fort tiden går just nu...


Sitter i morgonrock, nypromenerad och nyduschad. Idag slog kylan till kan jag meddela, mina lår var som pinnar efter 45 minuters promenad. Även om jag mosade på i ännu snabbare takt idag så hjälpte det inte mot kylan. Jag klädde på mig för lite, det beror främst på att vi inte har nån termometer utanför nåt fönster. Så jag kollar kylan genom att kolla hustaken utanför vårt kökssfönster, är dom frostiga är det långkallingar. Idag syntes ingen frost, men det måste ha vart för mörkt eftersom det ändå var is på vattenpölarna. Frosten låg ju där men jag såg den inte. FUCK. Måste fixa en termometer.

Thedde håller på att förbereda frukost medan jag sitter här. SKÖNT. Jag har börjat ställa lite krav, det är färdigcurlat nu. Jag måste ju uppfostra en man, en man som så småningom flyttar hemifrån och skaffar sig en kvinna. Då vill jag att han ska vara en bra man mot sin kvinna. En man som fixar frukost t ex. Curlar vi separerade föräldrar för mycket?

Jag får en känsla av att vi gör det. Jag har i alla fall gjort det. Jag tror att det är ens dåliga samvete för en separation som spökar. Det man måste komma ihåg är att man ju gör dom en björntjänst. Vi hjälper dom inte utan skälper dom. Hur ska dom fatta nåt om livet om vi bara gjort allt åt dom sen dom var små... inte alls! Vad är lagom curling, finns det lagom curling? Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jisses, jag curlar MASSOR, trots att jag inte är separerad :)... men faktum är att nu när Micke har börjat jobba i Norge i veckorna så har även jag börjat ställa lite krav på Thomas och Denise. De städar sina egna rum plus att Denise fixar ofta tvätten och Thomas fixar ofta disken.



kram Ulrica

2010-10-21 @ 07:46:23
URL: http://www.fotografulrica.se/blog
Postat av: Nina

Jobbar i Norge? Oj... Ja men visst, jag tror att krav är ett måste om man ska uppfostra decent people. Regler mår man väl bra av eller?

2010-10-21 @ 11:44:58
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Madde K

Vi curlar nog lite hemma, men är ganska hårda på att de ska städa bort sina leksaker själva. Även Lilla B får lov att hjälpa till för hon är värst på att dra fram grejer :) Sen får de både hjälpa till att laga mat och duka i den mån de kan.

Jag har skilda föräldrar och de har absolut inte curlat mig, snarare tvärs om att jag har fått gjort mer hemma för att de inte ska få dra hela stråt själva.



Kram Madde

2010-10-21 @ 12:55:07
Postat av: Nina

Då är du mycket hårdare än vad jag varit, jag måste nog ta lite lärdom av er. Tror jag ska göra en lista. En ATT GÖRA lista...



Skönt och höra att inte alla curlar! :) Tänkte på dina föräldrar... jag måste ta lärdom som sagt!



KRAM

2010-10-21 @ 16:51:38
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: jama

Föräldrar över lag curlar nog mer än förr, får för mig det. Man ska fråga barnen så mkt hela tiden, vad de vill. De får bestämma för mkt idag, så kan jag tycka. Det gäller ju att köra på samma stil, både mamman o pappan. Det är där det brister lite hos oss. Det blir liksom att I´m the bad guy, för att jag är hårdare än sambon. Han har dessutom mer tålamod (vilket är på gott o ont)



Hans föräldrar är däremot skilda, sen han var 13 år kanske.. Han o hans lillebror bodde kvar med deras mamma i villan ganska många år, så de fick ju bli "karlarna i huset" dvs klippte gräsmattan o hjälpte till med det mesta. Så han grejar ju ett helt hushåll utan problem. Nu kommer ett avslöjande: jag kunde inte ens tvätta när jag flytta hemifrån!!! Min mamma har rätt stort kontrollbehov, så hon har alltid skött hela hemmet. Där kan det ju oxå bli en sk curling fast mer att man gör det för att det ska bli på rätt sätt. Men det är av sina misstag man lär sig så jag kommer definetivt få barnen att börja tvätta kläder osv själva när de börjar bli större!



Lycka till nu!!

Kram

2010-10-23 @ 10:42:39
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina

Jama: Ja du ser, det är så olika det där med separation märker jag. Förr när föräldrar skilde sig fick man nog hjälpa till på ett annat sätt. Är det så idag tro? Inte hemma hos mig i alla fall, jag har gjort ALLT! Men känner som sagt att man måste ta tag i det, för deras skull... annars tvättar vi ju deras kläder till dom hittar en fru som gör det? Eller?



Skönt att din man är självgående så... hihi!



KRAM

2010-10-24 @ 06:26:11
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback