Surkärring här!



Det här är en gammal bild på mig. Men det är en bra bild, det är en
högst aktuell bild för tillfället.


Livet borde leka. Livet borde kännas lite lättare idag när det är fredag. Livet borde kännas riktigt SKÖJ men det gör inte det. När jag sedan räknar efter så förstår jag varför. Jag förstår varför jag vill gömma mig i en garderob. Jag förstår varför jag vill lägga mig under täcket och glömma hela dagen. Jag förstår varför jag vill fövandlas till en eldsprutande drake. Jag förstår varför jag vill vrida nacken av nån.

Hon är här nu, den där PMS häxan jag så många gånger pratat om. Hon är här och förpestar livet en liten aning. Hon som gör att några dagar varje månad känn likgiltiga, som att det kvittar om vi gör nåt roligt jag har ändå inte roligt. Hon som gör att jag vill springa förbi min spegelbild. Hon som gör att jag inte kan rå för hur irriterad jag är på allt och alla. Hon som gör att jag känner mig lite ledsen hela tiden.

Skulle en sån där farbror som leker "frivillig samhällspolis" dyka upp nu så skulle han få veta ett och annat. Ni vet väl vad en frilvillig samhällspolis är? Det är en sån där farbror som lär alla i hela världen att leva rätt, parkera rätt, gå över gatan rätt, uppfostra ungdomar rätt m.m.

Dessutom är jag så jäkla yr i skallen igen. Vet inte om det är min nacke som spökar, den är paj, eller om det är mina kristaller. Jag orkar inte bry mig bara det att det är förjäkligt. Men men, nu ska jag städa loss här hemma. Det är trots allt fredag och jag får fan skärpa till mig ett hekto. Jävla surkärring man är alltså?! Fy fan...

Kommentarer
Postat av: Husibandis

Lite fotmassage och god fredagsunderhållning ska nog få dig på andra tankar ( Får se med fotmassagen om den blir av eller ej !!? ;) )

2010-10-01 @ 11:07:54
Postat av: Nina

Ja...du menar "pilla på naglebanden på tårna" som fotmassage eller? ;)

2010-10-01 @ 11:20:11
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Ewa Svensson

Så fin du har gjort din blogg :) vill önska en skön fredag och helg. /Kram Ewa PS: jag kommer att beställa ett par tavlor av dig men mailar dig när det blir dax.DS

2010-10-01 @ 11:42:00
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: CissiCissi

Tänk om man kunde slippa den tiden i månaden, vad skönt det skulle vara ;)



Hoppas dte känns bättre när hemmet är nystädat och fredagskvällen kommer :D



Ja den är stor (3,50 bred), mysig och helt underbar, känns verkligen toppen! "Bara" resten kvar... ;)



Trevlg helg!

2010-10-01 @ 12:28:29
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Husibandis

Jaaaa... Jag veeeeet !! Men ibland kan jag göra bra också !!

2010-10-01 @ 15:56:58
Postat av: keijser

Jag HATAR den tiden på månaden.



Jag är helt övertygad om att ALLA brudar nångång känner igen sig i det här !!



http://www.netdoktor.se/psykiatri/?_PageId=760

2010-10-01 @ 20:53:29
URL: http://ekeijser.blogg.se/
Postat av: pezze

huu.. vet absolut hur det känns!!

en gô varm o höstligt kram från en västgötsla bruden!!! ;D

Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback