Bitterf***a



Har ni läst den här? Hon kanke borde göra det.....
kärringfan på fiket!!

Okej, ni vet hur det är med mig. Jag använder ju min blogg som en slags ventil oxå. En slags pysventil som hjälper mig att vara en dräglig fru och en hysat bra morsa med sunda värderingar. Nu har jag precis råkat ut för nåt som måste ur systemet, snabbt! Jag vill inte att detta färgar min fredag, ALLS!

Jag och 2 goda vänner var nyss och tog en fika på ett utav mina favvofik. Nåväl, det har stagnerat lite på sista tiden, vet inte vad det beror på men värmen har liksom försvunnit. Jag tror att man gapar efter mycket och så glömmer man värmen. Inte rent bokstavligt men ni vet den där genuina äktheten som ger värme i form av trevlig och omtänksam personal m.m. Vänta nu? Var det de det här inlägget skulle handla om? Näej!

Jag åter går till det som det ska handla om dåra!

Där sitter vi och kacklar, det låter lite som ett riktigt kackel när 3 tjejer kommer samman. Helst när man inte träffats på ett tag. Alla har mycket att prata om och när vi väl skrattar mellan de allvarliga diskussionerna så låter det ju givetvis lite. Det gör det när man skrattar. Ja alltså om man inte är en bittermutta som tycker livet och framförallt 40 taggare som sitter och fikar och ser ut att ha trevligt på riktigt fetsuger!!!

Där sitter vi i alla fall och är väldigt inne i vår diskussion, vi ser bara varandra och alla vill prata. Vi drar av en skrattsalva rätt som det är. Jag har precis hämtat in Milo som vaknat ur sin skönhetssömn och han sitter i mitt knä. Rätt vad det är stirrar bittermuttan på oss och säger: "Ja det går ju knappt att föra en diskussion här inne när ni är så högljudda!" Say what? Alltså... hörde jag det hon precis sa. Min vän svarar med att vi ska dämpa oss och att vi alldeles strax ska gå. Det är här jag liksom tappar mitt förstånd. Det ryker ur mina öron, mina hår reser sig, jag känner en strålande ilning i ryggraden och jag vill bara ställa mig upp och skrika det högsta jag kan.

"Men din förbannade bitterfitta, jag kan inte hjälpa att Ditt liv är så tragiskt! Att du aldrig fått skratta högt för du har ALDRIG tyckt att nåt varit tillräckligt roligt! Förlåt för att vi... 40 taggare sitter här och har liiiiiite slätare hy än du. Att vi är uppfostrade att våga ha roligt i vårt liv. Att vi får ligga lite då och då. Att vi har vänner vi håller av!!!" 

Jag skriker inte det. Det skulle kanske inte passa sig så bra. Men det betyder inte att jag INTE vill! Men allvarligt kära bloggläsare!? Är inte detta ett stort problem i vår värld? Varför sätter sig den här damen på ett fik för att föra en tyst diskussion med mannen hon fikar med? Varför stannar hon inte hemma då och för den diskussionen. Det här fiket brukar kunna vara pullproppad av småbarnföräldrar dessutom, skulle hon vara lika dryg mot ett litet barn som faktiskt kan vara väldigt högljudd. Fiket skulle kunna vara fullt av tonåringar som kommit i målbrottet. Det låter ganska mycket oxå! Alltså! Vad i helvetet gör hon där?????? Vill hon vara elak? Vill hon sätta sig i respekt? Eller är hon bara så inihelvetes bitter på allt i sitt liv så att alla som ser ut att ha kul ska ha sig en hurving av henne?!?!?!

Nä, detta går inte in i min hjärna! Det gör inte det. Jag får inte in detta hur jag än försöker. Det här är ren och skär elakhet från en sån som hon. ELAKT! Själv så njuter jag när andra skrattar och jag har väldigt svårt att hålla mig själv för skratt om jag ser att några har väldigt roligt. Varför inte alla?????

Så, nu är det ur mitt system!

Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Boken är skitbra, har läst den!

2010-10-22 @ 17:30:38
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: jama

Äh men fy fan vilken bitterf***a!!!! Så jävla tråkigt med sådana människor. Hon var nog bara avundsjuk. För att ni har ett roligare liv än vad hon verkar ha! Hennes man då, satt han o skämdes?? ;)



Usch o fy.

Den där boken måste jag läsa!

Just nu läser jag Mia Skäringers "Dyngkåt o hur helig som helst", läst den?? Man känner igen hennes tankar o hon är så skön med att hon är så ärlig!! Älskar sånna människor.



Ha det bäst!

2010-10-23 @ 10:46:28
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina

Ska nog läsa boken då jag bara hört gott om den!



Jama: Hennes man sa ingenting utan satt med ryggen emot oss och ja, jag tror att han skämdes över den här kvinnan. Jag hoppas i alla fall det....



Den dyngkåt boken skulle jag oxå vilja läsa. Jag är så usel på att läsa böcker men ska kanske önska mig i julklapp så jag avsätter lite tid till just sånt härligt som att läsa en bok! :)



KRAM

2010-10-23 @ 15:45:59
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: jama

Jag är oxå usel på att läsa böcker, tyvärr (va bättre som "ung" haha) Har bara läst kanske 30 sidor ur denna än så länge o jag köpte den INNAN sommaren!! Jag får liksom ingen ro att läsa o när jag väl gör det somnar jag ofta. Det gäller att gå o lägga sig i tid, så man hinner med sin bok :) Och ja, karlstackarn skämdes säkert som fan!!!

2010-10-23 @ 18:41:40
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback