Advent och spyor




Ja, kvällen igår bjöd på det första adventsmyset detta år. Jag fyllde
MATEUS skålarna med lite god choklad från Lindt och självklart tomte
skum som jag bara ÄLSKAR. Det blev självklart lite pepparkakor med
brieost och varm glögg till det!





Jag hann även med lite pyssel. Detta blev då årets adventssljus som
ska tändas varje söndag med start imorgon. Mysigt med advent.





Lite ljus i fönstren har jag hunnit med oxå. Fastnade faktiskt för dom
här bågarna med lite trevligt ljus på. Hittade dom på ICA Maxi till ett
vrakpris på 99 kr. Sen har jag även fyllt på med mina egenhändigt
gjorda stjärnor. Vanliga pappers stjärnor är oxå så mysigt, ger ett
fint sken på kvällen när det är mörkt.

Jaha, efter en del adventspynt igår blev det en mysig kväll till IDOL med god glögg. Jag verkligen ÄLSKAR glögg. Åh, så underbart juligt och mysigt. Vi hade besök av stora barnen med deras pappa igår kväll. Satt och tittade på IDOL tillsammans. Rätt kul när vi tycker så himla olika. Elliot gillar inte Linnea som jag bara ÄLSKAR. Att hon åkte ur igår är ett UNDER!!!!???? Vad hände.... förstår inte sverige hur coool hon är?! Men det är väl som jag sa igår, det är alldeles för mycekt småbrudar som röstar, dom röstar ju såklart på snygga killar och inte talang. Ok, kan inte säga att JAY eller OLLE inte har talang men ni hajjar vad jag menar va?! OLLE var ju så sjukt bra igår så han är såklart värdig att vara kvar. Men Minnah, nääääää... hon skulle åkt ut! Vad tycker ni?

Ok, eftersom vi har ett sånt flyt här i familjen just nu så förvånade det mig inte ett dugg när Milo vid kl 12 inatt slängde ur sig en kast spya, rakt ut i sängen kom första salvan, nästa på golvet och den tredje i badrummet. Upp och göra i ordning skurhinken och skura spyor för glatta livet. Sen höll han på till och från till kl 05 i morse. Nu har vi fått i honom lite smörgås och dryck, men inget mer. Han har sovit lite och verkar ha piggat på sig igen. SKÖNT DET!!! Men alltså? Är det ett skämt just nu eller? Allvarligt..... Är han en sjukdoms dammsugare eller vad? Han får ju liksom ALLT som rör sig. Hela tiden. Gud vad jag bara önskar att han snart blir lite mer resistent och tål alla virusar som far omkring överallt. Vi hade planerat att gå på 4 års kalas ikväll hos ett par vänner men det blir inget av med det, ledsen för det är jag men det är ju så det är när man har småbarn. Vi får ha mys här på hemmaplan istället, det är ju bra på TV (Så mycket bättre) så det går ju bra ändå.

Nu på dagen tänkte vi ändå ge oss ut på en liten barnvagnspromenad bara för att hämta lite frisk luft. Det behöver vi allihopa, nu äter vi vitpepparkorn och försöker hålla oss ifrån denna vedervärdiga sjuka..... USCH, vem kom på magsjukan!? Det är så vidrigt och  med tanke på att jag spytt som en räv under mina graviditeter önskar jag någonstans på ett naivt sätt att jag fått min beskärda del av magsjukor....


Kommentarer
Postat av: Johanna Viksell

Stackars Milo, här var det jag som blev sjuk. Inte konstigt egentligen med tanke på att barnen kräkts både här och där på dagis, en till och med medans jag var där :( kände mig pigg i morse men ligger däckad igen, nu med feber också!!! Tur i oturen ändå att det kom nu och inte på onsdag när jag börjar på nya jobbet ;) kram på er alla och krya på dig Milo

2010-11-27 @ 17:27:49
Postat av: Tina

Näe men fy så ni är drabbade just nu. Hoppas ni klarar er!!

2010-11-27 @ 18:17:28
URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback