Lovely friday...





Bilder från Milos rum bjuder jag på denna underbara fredagmorgon.
Burkarna är från IKEA, likaså den jättestora papp påsen. Den fyller vi
med Milobebis kuddar och gosedjur som ligger på sängen till natten.
Boken är vår sagobok, det är en gratis bok från Mc Donalds, den är så
fin vid Milobebis säng. Sen är det vår lilla skitgris som precis tuggat i sig
lite choklad som plirar på bilderna. Han har en av mina favvobodysar
på sig (ur kvalitets synpunkt), billigt och finns bl a på Lindex, FIX heter
märket.

Godmorgon fredag, eller förmiddag kanske man skulle kunna säga. Jag vaknar upp till en jättefin dag visar det sig. Solen skiner och det är 0 gradigt. Lite frostigt, sådär som jag gillar. Idag blir man ju inte mindre sugen på att börja julpynta. :)

Det enda trista är att husbandet gått och blivit sjuk. Han ligger och sover just nu, han har feber, ont i kroppen och knoppen och sedan känns halsen som ett rivjärn. Antar att virusinfektionen Milobebis haft visar sig såhär på honom. Natten har varit lite jobbig för Milobebis IGEN! Han är nämligen röd i stjärten och under snoppen och det verkar sviiiida så fruktansvärt. Jag tror oxå att magen strulat lite inatt igen. Det blev till att ge honom en alvedon och sedan använda INOTYOL till svidet. Ni som är småbarnsföräldrar eller ska bli, KÖP DEN! Jag har haft den till alla mina barn och den är SUPER! Är bebis röd i stjärten på kvällen och man har på det, så är det nästan bra på morgonen. Det är SANT! Det finns på alla apotek, på barnhyllan. Kostar 53 kr och ser ut såhär: Inotyol®

Nähä, nu ska jag jobba undan lite. Jag hoppas att jag snart får en natt med mer sömn, jag börjar känna att det snart inte finns några antirynk krämer i världen som kommer att hjälpa mig. Jag ser i detta nu ut som en blek, glåmig gammal tant med mörka ringar runt ögonen. Jag skulle behöva sol på min nos men eftersom jag bojkottat solarier sen 4 år tillbaka i tiden får helt enkelt sminket göra jobbet idag när jag ska ut och fara.

Tack till högre makter som såg till att det fanns människor som började tillverka smink till just sådana här dagar! Vad skulle man gjort annars? Ha nu en uderbar fredag ♥ Dont you just love it?!

Hörs förhoppningsvis senare ♥

Kommentarer
Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Här hemma använder vi Bepanthen, funkar också sådär "magiskt"!



kramar

2010-11-19 @ 09:55:48
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: jama

Håller med, INOTYOL is da shit! ;)



Sööööt Milo. Jättesöt.



Happy Friday!

Kram

2010-11-19 @ 10:00:40
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Cissi

Den salvan är ett måste hemma hos oss också ;)

Lite sol skulle inte skada men tur att det finns smink haha



Ha en jätte trevlig fredag och helg!

Kram Cissi

2010-11-19 @ 10:08:50
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med Inotyol är suveränt!! Vips så den röda rumpan borta!

2010-11-19 @ 19:47:46
URL: http://johannaslantliv.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tror inte ett dugg på dig när du säger att du ser ut som en glåmig gammal tant med mörka ringar runt ögonen!! Du är ALLTID så jäkla snygg Nina! Hur lite du än fått sova eller hur sjuk din gubbe än är ;) så strålar det om dig gumman!



Puss och ha en supertrevlig fredag kväll!

2010-11-19 @ 21:16:57
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback