Snart advent...





Äntligen börjar det bli dax för julpyntning. Här hittade jag en mängd
fina stakar och stjärnor.... någonstans där jag absolut inte trodde det
fanns så mycket att välja på! Dom har även en webbutik ifall man nu
bor som vi gör, i en by... där finns inte eminenta butiker som
Clas
Ohlson!


Ja vi närmar oss med stormsteg! Det är dax att snart plocka fram dom där lådorna som ligger och skrotar längst in i förrådet. Dom där lådorna som vi fyller till bristningsgränsen efter varje jul, för visst är det väl så att man fyller på varje jul? Med nya stjärnor och nya girlanger till granen. Min låda står redan framme och väntar.

Jag har stött på ett problem. I det förra huset hade vi knappt fönster. I det här har vi fönster till förbannelse. Därför har jag helt fattigt av allt vad fönster pynt heter, jag måste gå på jakt nu. Efter att ha läst runt på en del bloggar så har jag märkt att många hittar fint på Clas Ohlson. Tänkte att jag kikar in där idag. Fanns ju massor, och till vädligt bra priser! Nu ska jag räkna efter vad det är vi behöver här hemma. Det vi har nu räcker väl till matrummet är jag rädd. Det räcker inte... nej nej nej, här ska ljusas upp minsann!

Vilken dag börjar vi pynta hörrni????

Kommentarer
Postat av: Husis

Oooh oooh.... Pyntnina har vaknat till liv. Göm katten i ugnen.. lås in ungarna på toaletten. lås dörren och kedja fast mig själv i dragkroken på bilen. Annars ser vi nog ut som tomtar allihopa innan advent :)

2010-11-18 @ 10:33:21
Postat av: Cian

Nästa söndag slänger jag upp julpyntet :)

2010-11-18 @ 10:43:09
URL: http://vildingsbravader.blogspot.com/
Postat av: Madde K

Det får bli lite till första advent bla en lite mindre julgran till bustrollen som de får pynta själva och få adventspaket inunder. Sen blir det nog lite mer julgrejer efter att Bianca fyllt år så att hon får födesedag utan en massa tomtar, inte för att jag hade tänkt att ha så många i år och de får komma fram efter hennes födelsedag :)



Kram kram M

2010-11-18 @ 11:46:17
Postat av: Nina

Husis: Ja akta dig.... eller ja, håll dig undan i alla fall!



Cian: Ok, då kör vi nästa söndag då!



Madde: Lite samma lika här.... födelsedagen får gå lite först! Hihi, 2 år! Inte klokt!

KRAM

2010-11-18 @ 12:13:25
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: jama

Åhh i år är jag så sugen på att pynta! Första advent är vi dock bortresta (kommer iofs hem på söndagkvällen). Har börjat inhandlat lite smått..i år vill jag ha silver o lila...men får se hur det blir med det, det kostar ju en del. Claes Ohlson har mkt prisvärda saker faktiskt. Som den där vita ovan t ex, den har jag sen två år tillbaka 2 st i köket, jättefina!



Ha´re fint!

KRAM!

2010-11-18 @ 14:31:30
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Då menar jag den där vita "bågen" eller va man ska kalla den! Tydligt värre formulerat av mig, haha.

2010-11-18 @ 14:32:26
URL: http://jama.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback