Jag har ett dilemma!



Är inte detta det ABSOLUT snyggaste badrummet du sett??? Va???? :D Detta är vårt blivande badrum förstår ni. Det är direkt taget ut 80 talets färgade porslins era. Då när ALLT i ett badrum skulle vara rosa,
blått eller gult.


Alltså, nu har jag lite att sätta tänderna i. Hur i helsefyr får man ordning på ett badrum som detta?? Alltså, det är ju inte direkt att man byter ut skiten då vi faktiskt bara hyr det. Utan här gäller det att gå nuts. Att totalt tappa besinningen och liksom fylla på känslan i detta rum.

Jag klurar på om jag ska fylla på med ceriserosa och svart. Eller ska man blanda i limegrönt. Kanske lite trädetaljer i form av mörkt trä? Jag skulle vilja få tag på en ceriserosa typ kristallkrona. Alltså jag blir inte klok, ni hör ju hur mina tankar går?! Jag är ändå mogen att gå vidare i min inredninsstil, i varje fall i vissa rum. Här hemma har vi det ju sådär minimalistiskt med färger. Mycket vitt, beiget och svart. Det kanske är dax att gå vidare nu? Att våga exprimentera med färger. Jag behöver lite färgklickar i mitt liv tror jag och kanske ska gå mot strömmen nu.

Detta badrum är i alla fall nåt att bita i hörrni. Kanske nåt för Simon & Thomas? Tänk om man kunde ha dom som sina egna inredningsarkitekter just nu. Dom gillar ju färg som tusan dom.... dessutom platsar detta badrum i sveriges fulaste badrum idag! =)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänk possitivt!!! Du och Tony har ju iallafall ett varsitt handfat.....:/

Rosa var det. Sexlaxarienlaxask, dyker upp i mitt huvud.



Nääärå, så illa är det väl inte. Det hade ju kunnat va pippigult. Tror svarta detaljer blir kanon till det rosa.

Och kanske lite vitt. Stearinljus, svarta, i fönstret och kanske på väggen. Sen snygga, härliga, fluffiga handdukar! Kommer bli så bra så gumman!

2010-05-11 @ 19:51:00
Postat av: Anonym

Tycker ditt nya badrum e så jävla coolt!

Vem har ett sånt idag? va!!

Kristallkrona o kandelabrar e ett måste fluffiga mattor och lite växter sen e det bara till att relalalaxa ;)



Pöss!

Garbo

2010-05-12 @ 06:40:25
Postat av: Cian

Mne vilken otroligt mysko placering av badkar..tror jag aldrig sett nåt liknande ( och då är jag ändå röris och varit i mååånga badrum)

Färgen var vidrig...riktigt vidrig..jag hade gjort en mr bean..ställt en färgburk med dynamitgubbe och smällt av..



Men men..jag tror också på en blandning av svarta detaljer och typ kristallkronor...du får göra ett kitchbadrum av det helt enkelt..



Pöss söt

2010-05-12 @ 06:49:24
URL: http://cianmillan.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ja det är väl bara att gilla läget.

Det var en lustigt placering av badkar. undrar hur många gånger ni kommer ramla i plurret :-D



Jag skulle måla spegelramarna svarta. (om det är tillåtet) även skåpen svarta om det är ok.

Sen finns ju snygga kakeldekor och man kan faktiskt måla på kakel kolla med hyresvärden, jag skulle nog dra ett varv med vit färg över kaklet.

Lycka till!

2010-05-12 @ 08:41:08
URL: http://husbysjutolfts.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Undrar just hur resten av lägenheten ser ut :-)

2010-05-12 @ 08:42:41
URL: http://husbysjutolfts.blogspot.com/
Postat av: Fröken Röd

hej nina!



håller med, lite udda badrum, men wow!!! du är garanterat ensam om det!



sägar bara gå all in på kitsch ! ! !

inget annat att göra.



Väntar med spänning på resultatet...

2010-05-12 @ 10:07:18
URL: http://www.e-city.se/web/froken-rod/
Postat av: Nina

Jag hör er mina kloka bloggvänner!



Jag har i alla fall beslutat att göra som en del av er säger. Jag går ALL IN!!! Jag ska fan demolera om det här badrummet så det fasen blir det coolaste ni sett! Hehe.. eller inte?! Smaken är ju som sagt som baken. Har i alla fall surfat runt lite och hämtat in lite idéer för hur jag ska få det till nåt häftigt och roligt men ändå snyggt. Badrum är så viktiga tycker jag... det är ett av ställena jag faktiskt får samla tankar, sitta ifred och vara för mig själv en stund. Då bör ju hela den atmosfären vara så man trivs.



KITSCH blir det.... tror jag. Skulle bli så glad om man hittade allt man liksom har en bild av i hjärnan! :)



Har lite fler dilemmor som jag återkommer till.



PUSS på er ♥

2010-05-13 @ 07:11:41
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback