Vårt hem just nu!



Minns ni det här? Vårt URLÄCKRA laxrosa badrum!!!! :) Faktum är att jag fullkomligen AVGUDAR det här badrummet nu. Är inte det helt galet? Det är SVINSTORT, det är riktigt MYSIGT med dom rosa detaljerna (ehum, ja alltså det är ju rosa överallt men anyway) dessutom har den ett torkskåp, ett högskåp, trådbackar (mycket utrymmen) och till sist en bidé. Ni vet en sån som man sitter och tvättar pullan i, ingen skön upplevelse dock då det är så J***LA kallt o sätta sig på den....

Nu har jag kittat till det lite. Fick faktiskt en fråga på hur det går här hemma. Jag har valt att inte lägga in några bilder på vårt hem ännu då det inte är helt klart. Jag vill lägga in såna före och efter bilder ni vet, så man ser hur det förändrats och så. Lite inredningsTVprogram sådär. Det jag är mest förvånad över är hur jag lärt mig leva med vårt laxrosa badrum. Asså, det var det som kändes jobbigast av allt när vi flytta in och nu är det ett av rummen jag älskar. Galet va? Tror det beror på att det är så långt från all stel inredning man kan komma, inte för att jag INTE diggar stelt men jag är förvånad över att jag gillar laxrosa huxflux! :) Jag har lila och rosa detaljer där inne nu men tror att jag vill ändra det till murrigt brunt. Helst typ ett guldtak och en fet guldbuddha i fönstret. Men, jag har inte riktigt kommit överens i mitt huvud än. Man ska bo in sig innan man går all in är min filosofi. Just nu pågår fortfarande tapetseringen och målningen. Alltså, det är fruktansvärt mycket att tapetsera har vi kommit fram till. Det är en gigantisk våning och givetvis medför det en sjujäkla massa meter vägg som ska tapetseras. Men, 3:e rummet är snart klart. Återstår 5!!!! Målning av möbler är så gott som klart, har dock inte fixat överdragen till stolarna än så det är inget att ta bild på. Men som ni hör så går det sakta framåt. Det är liiiiiiiiite för fint väder just nu och lite för mycket midsommartider så det har liksom inte blivit mycket gjort i helgen. Just i detta nu håller husbandet på att sätta upp rullgardinerna TUPPLUR från IKEA i Milos rum. Han har GALET ljust i sitt rum och med det lite svårt att sova, därför drog vi till IKEA igår och köpte dom häringa som gör det KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLSVART i hela rummet. Så, det är lägesrapporten från LA CASA som det ä´r just nu. Det blir snart klart och då ska ni alla få se hur fint vi gjort! :) Nu jobbe lite här hemma och sen ska jag kolla HOLLYWOOD fruarna fra NORGE! :) Puss ♥

Kommentarer
Postat av: A

Roligt med badrummet!

Man ska inte ha för bråttom att ändra saker, utan bo in sig först (precis som du skrev).



Det lever jag efter (åsså är det skönt att ha något att skylla på när man flyttade in för 6 år sen och fortfarande inte är halvklar...) :D

2010-07-05 @ 13:59:54
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback