LIVET











Junimys! Igår blev det grilla hos Kattis & Beine. Jättetrevligt och super
gott var det. Det här är sommar när den är som bäst!

Vaknar upp till ännu en vacker solig dag. Det gör gott för själen att solen skiner på en varje dag. Hoppas detta håller i sig ett tag. Om inte annat behvöer min genomskinliga kropp få sig ett litet stänk av brunfärg. Jaha, gårdagen blev ju kanske inte riktigt som vi trodde men det slutade trots allt bra. Väl hemma eter jobbet for jag till Kattis och hämtade Milo. Han hade sovit länge och när vi sen plockade upp honom ur vagnen var han rödprickig på HEEEEEELA kroppen. SMå små röda prickar precis överallt. Ringde sjukvårdsrådgivningen för att pejla av läget och dom tyckte vi skulle till akuten eftersom han faktiskt hade några insektsbett som kunde ha gjort honom överkänslig. Tror ni vi blev paffa när vi fick veta att han hade dubbelsidig öroninflammation som orsakat både ögoninflammation och gett honom virusprickar???? Vi har ju inte märkt nånting mer än att han vart lite febrig på nätterna. Han har inte sagt nåt utan lekt på som vanligt och ätit som vanligt. Vårt lilla lilla hjärta som drabbas så jäkla hårt nu? Va??? Vi fick i alla fall ett penicillin (spektramox) som man inte behöver ge så mycket utav och som inte smakar rävgift tydligen. Det förra (kåvepenin) fick man ju hälla litervis  i honom och han var galen och spotta och fräste så fort man närmade sig honom med det! Nu hoppas vi att skiten försvinner, idag är han mycket bättre igen. Inge feber och så är han som vanligt.... som vanligt.... :)

NU FÅR DET VÄL RÄCKA MED SJUKDOMAR??????

Idag står det massor på "ATT GÖRA" listan. Det blir ett besök hos svärisarna som fyllt år bägge två! Det blir tydligen lite grilla och sånt. Som efterrätt sen så köper jag med mig jordgubbar och grädde så även jag får njuta av gottigottgott! Jag måste börja leta efter baktips på nätet... tydligen går det att baka både utan socker och kolhydrater. Kan det bli gott det?? Jag måste i alla fall testa.... Senare drar vi vidare mot parken och sätter oss och njuter en stund. Det är kulturmöte med massa spännande mat och massor av trevligt folk som njuter denna lördag. En jäkligt trevlig tillställning som vi besöker varje år. Elliot skulle ha vart med i karnevalståget som oxå går idag men han fick göra nåt MYCKET ROLIGARE!!! Han fick åka till Strömsholm, en ridtävling och uppvisning i TOP OF THE LINE klassen. Hans pappa har lovat att åka med honom på nåt liknande och idag var det då äntligen dax! Gissa om han flög upp ur bingen i morse? Thedde dömer knattar i fotboll och tjänar sina första riktiga kulor idag. Han var lite nervös men jäkligt stolt! :) Får se om han fått nån galen fotbollsförälder på sig?? :)

Nehe.. dax att hoppa i duschen och dra vidare! Hoppas ni får en FAB dag. Det ska vi försöka ha....

Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej Niinis!! Det finns massor att baka i LCHF. du får googla :) På LCHF mat finns det mycket gott! Kolla där/Kramizz

2010-06-05 @ 18:31:00
URL: http://ewaslchf.blogg.se/
Postat av: pezze

ja.. håller med..

det får räcka med sjukdomar. nu..

milo förtjänar o vara frisk en mkt bra tag nu!!

stackars sötnosen!!!



o att grilla e jävligt gôtt!!

har inte grillat ngt än,

men om det e/har bestämmt..

så ska kanske min ena syrra ha grillfest hemma hos sig på sin födelsedag så får hålla tummarna jag ;D

beror på om hennes tvillingsyster går med på o fira hos henne :D

ha en gôtt dag du/ni!!

Postat av: pangis

Du på jobbet har jag ett recept på en supersmarrig mäktig chokladkaka.. jag lägger in det i kommentarsfältet ngn dag



Mörk choklad smör grädde mm... :-)

2010-06-06 @ 09:08:23
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback