LCHF Frukost RECEPT!



Kokospannkakor!!

Det här med frukost när jag LCHF:ar. Alltså, det är jättegott med det jag brukar äta. Turkisk youghurt, nötter och jordgubbar, till det kaffe och 2 ägg! MUMMA..... MEN, känner att jag måste variera mig annars ruttnar man tror jag. Dessutom så har jag känt lite kliande i halsen den senaste tiden och tror att jag måste vila ifrån nötterna ett tag. Fattas bara att man blir nötallergiker och pollenallergiker samma sommar! SNAAAAAAAAAAAAAAARK!!!! :(

Letade runt lite och hittade 2 helt fantastiska recept på frukostar.... jag dregglar formligen!

Det första är bilden här ovan! Kokospannkakor.... MUMS!

RECEPT:

Ingredienser:
2 ägg
1dl kokos
1dl vispgrädde
en gnutta salt


Gör så här
Kör kokosflingorna i mixer tills de blir mjöl.
Vispa ihop kokosmjölet, grädde, ägg och saltet. Låt svälla en stund ( 5-10 minuter).
Stek pannkakorna i smör i en stekpanna, klicka ut i små plättar eller hela pannan. Stek på medellågvärme tills plättarna fått fin färg.

Goda med lingon, hallon, eller körsbärssylt och vispad grädde.



Avocado med räkröra!

En annan jag fastnade för var den här! Den lät skapligt god och sådär fräsch på morgonen, sen en stor kopp kaffe till..... MUMS! RECEPT:

Ingredienser:

2 st mogna avokado
(de ska vara relativ mjuka när man klämmer på dem och är de inte mogna så måste du vänta då avokado är en katastrof omogna)
2-3 msk majonnäs
1 msk fet och tjock yoghurt
1 tsk citronsaft
1 dl skalade räkor
1 ägg
1 liten lök
1 krm salt
1 krm svartpeppar

Ev. 1 krm cayenne
Ev. svart och röd rommix för garnering

Gör så här
Dela och gröp ur avokadon.

Mosa avokadon

Hacka ägget.

Blanda allt och smaka av med kryddorna.

Spara lite räkor till garnering.

Fyll de tomma skalen med röran och garnera sedan med räkor samt rom.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tusen åter tusen tack för alla underbara recept!!

Du inspirerar mig jättemycket.

Jag kämpar och kämpar men kommer ingen vart känns det som..... Kram Kram

2010-07-19 @ 21:00:23
Postat av: ulrica

Blir det alla dom pannkakorna på en portion?

2010-07-20 @ 07:43:38
Postat av: Nina

Johanna: GE INTE UPP bara!! Det är min metod denna gång, jag har bara inte gett upp, utan fortsatt fast det vart trögt! Har du fött barn? Hur gammal är du? Sånt spelar en väldigt stor roll.... lova mig bara att fortsätta, kan JAG kan DU!! Kram



Ulrica: Ja, fast dom är små.... :)

2010-07-20 @ 08:04:18
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är 32 år och har en son på 3år och en dotter på 3 1/2 månad. Jag kämpar på. Det bästa är att jag inte alls är sugen på godsaker. Kram

2010-07-20 @ 08:26:40
Postat av: Nina

Johanna: Gjorde precis ett inlägg om varför det funkar för mig, och ett är just att man inte är sugen på godsaker! Det är helt galet vad häftigt att jag, som typ är sockerberoende helt glömmer bort det när jag LCHF:ar!!!



Du har en så liiiiten bebis så din kropp släpper nog inte på så mycket hull ännu, du vet ju att våra kroppar är konstruerade så. Att inte tappa för mycket vikt när man har bebis. För bistra tider vettu.... från stenåldern! Kanon men inte lika kul när man faktiskt vill tappa vikt och vi inte lever på stenåldern längre! :) Man blir ju inte direkt jagar av varg längre.... :)



Passerar man 30 känns det som att då genomgår man oxå nån förändring. Nä rjag var runt 25 dietade jag ett par veckor och tappade flera kilo... nu har jag dietat i 1,5 år och tappat 15 kilo! Hahaha...



KRAM ♥

2010-07-20 @ 08:43:07
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Pastels

I love guest books, keep up the good work!

2011-05-01 @ 10:10:22
URL: http://pastels.blogimagine.com
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback