Tatueringen nu!

7b52b9aa5ecf705925f57b70b8c6e2f5.png
Godmorgon vän!!

Jaha, då är den underbara fredagen hääääääääääääääär!! Vad har jag hunnit med sen sista inlägget?

* Vart på öppna förskolan.
* Ätit lunch med 2 tjejer från mammagruppen.
* Fått ont i tatueringen och hela tatueringsarmen. Knallröd runt tattoon.
* Hem och göra rent med handsprit och lägga på helosan och plast.
* Somnade när husbandet kom hem och tog Milobebis.
* Vaken mellan halv 9 och 12.
* Vaknade 04.00 för att Milo skjutit rutinen en timme. Kan inte somna om när jag vaknar 4, 3 går bra.
* Svullnat under armhålan i lymfkörteln som följd av en begynnande inflammation i tatueringen.
* Ringt sjukrådgivningen 1177 och rådfrågat och fick det jag trodde befarat. Kroppens sätt att skydda sig mot inflammationen. Inget farligt men nu måste jag hålla rent tatueringen, svullnaden kan hålla i sig i 1 vecka.

Ja, jag har haft det lite jobbigt med tatueringen. Här får jag faktiskt skylla mig själv, jag har varit dålig på att skydda den. Man ska ju göra det till en början eftersom den är som ett öppet sår. Husbandet har alltid plastskydd på de 3 första dagarna. Jag hade inte det alls.... tänkte att dom var så små och att jag kan hålla rent ändå. Men när man har en bebis som kladdar och känner överallt så blev det nog lite svårt! 

Sen hörrni, jag har ju nästan glömt att berätta!! Jag sprang på Alexandra. En av mina läsare och en bloggare vars blogg jag läser, det är hon som är så gullig och gett Milo presenter och sånt. Vet ni hur bisarrt och häftigt det är att springa på läsare och ägare till bloggar man läser? Hon var dock som jag nästan hade bildat mig min uppfattning om och nu har vi bestämt att vi ska träffas! :)

Nehe, nu ska jag göra frukost. Husbandet står på Wii brädan, jag har redan tränat för denna morgon och känner mig nöjd. - 4 kilo och jag känner på byxor och sånt... JIPPPIIIII!!!!

Ikväll ska husbandet & jag äta middag med hans arbetskollegor och respektive. TREEEEVLIGT!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj- inflamation... jag ska nog tänka över det där med tatuering... ;-)



Grattis minus 4kg - bra jobbat!! Visst är det skönt när det börja hända saker.



Blir det ingen Tacos ikväll?

Jag som nu inhandlat det eftersom jag blivit inspirerad av ert tacos ätandet hahah



Ha en trevlig dag- hoppas armen blir bättre.

Kram kram

m&m

2010-01-22 @ 09:17:44
Postat av: Nina

Ja, det blev ju ingen riktig inflammation dåra, jag hann på det. MEN det man ska komma ihåg med tatueringar är att man SJÄLV alltid är orsaken till inflammation om man får det och om man gjort tatueringen med rena grejer. Alla mina grejer är HELT sterila och ligger i sterila förpackningar. Då kan man omöjligt få in skit... det är när man är slarvig som jag varit, då kan man få lite BÖS i det. Armen ser helt OK ut nu och det är ingen fara med den... så m&m, du kan lugnt tatuera dig!!!



NOPE inga tacos ikväll, ikväll blir det finmiddag och INGEN let´s dance! Hur ska DET gå??? ;)

2010-01-22 @ 10:16:20
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Duuuu om jag ska tatuera mig så blir den säkert så liten att den knappt syns och då kan jag säkert oxå sköta om den hehe



Gör du även i färg?

Kram

m&m

2010-01-22 @ 14:08:16
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback