Bebisar är vanemänniskor!

Barn är ju vanemänniskor. I varje fall de flesta. Milo är inget undantag även om man tror att han är från en annan planet när det kommer till hans sömn. Varje gång Milo sover sin dagslur i sin säng är det samma ritual när han vaknar.

Jag kommer in och då står han såhär, har är överlycklig och ler med hela ansiktet:




Det första han gör är börja peka bakåt på väggen. Där ska vi titta på lite grejer serru, han ska helst vara i knät under tiden. Vi börjar med att titta på apan. Där finns oxå en blomma, en giraff, en sol och även en pippifågel som ska få sig en titt och ett pet.





Sen till nåt som är relativt nytt, det påbörjades för någon månad sen efter att jag råkade introducera det för Milo. Jag råkade visa honom persiennerna, eller rättare sagt själva vriden som man vickar dom med. Den är väldigt intressant och ska kännas på varje gång.





Därefter ska vi titta på gardinerna i Milos rum. De är prydda med en massa figurer, bl a fjärilar. Det är fjärilarna som är intressanta och dom ska vi peka på varje gång.





Som sig bör har även Milos "nu har jag sovit svintofrilla" hamnat på plats!




Ikväll badar vi, då är det nya rutiner och vanor som gäller!









Kommentarer
Postat av: Anonym

haha...jaaa tänk om man vore likadan själv- varje morgon när man vaknade så gick man på toa och efter det till kaffe bryggaren och sen in i duschen och sen på med kläder och sen kaffe och macka och sen till jobbet- TÄNK om man gjorde så varje morgon ;-)

Galet!

Kram

m&m

2010-01-12 @ 15:48:59
Postat av: Nina

Ja tänk, hur skulle världen se ut då? ;)

2010-01-12 @ 18:10:18
URL: http://niiinis.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Jag blir glad av era kommentarer:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback